Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av KnotVillage
Skulle vara kul att komma över prislistor över reservdelarna oxå. Dom från kina kommer med FW 5.0 och det finns 5.5 på skivan. Råkade bränna min FW då jag hade den kopplad i bilen vid uppdatering.
Användarvisningsbild
av johnnype
Jag reggade mig på Volvo TIS, bara man har ett org.nummer så kan man köpa 1dags Vida All-In-One för ca 420kr + moms med möjlighet att hämta/köpa mjukvara från Volvo.

Om man bara visste mjukvarupriserna i förväg så vore det kanske värt att köpa sig en dag och ladda :D
av LandainRacing
Hur är det med denna gräj.. Kan man släcka felkoderna som blir när dieselvärmaren går in paus läge pga låg batteri spänning eller diesel nivå? Sånna saker man inte kommer åt annars med andra felkods läsare.
Användarvisningsbild
av johnnype
johnnype skrev:Kan man uppdatera mjukvaran i en kina DiCE med VIDA? Jag menar själva DiCE'enhetens firmware alltså. 2011D klagade på att den var gammal.

Är det någon som prövat eller kommer det att "bricka" enheten då?
Jag kan också bekräfta att det funkar fint! Firmware Version 5.6.1 uppdaterades den till utan problem.
av KnotVillage
LandainRacing skrev:Hur är det med denna gräj.. Kan man släcka felkoderna som blir när dieselvärmaren går in paus läge pga låg batteri spänning eller diesel nivå? Sånna saker man inte kommer åt annars med andra felkods läsare.

Det volvo kan kan du, utan att ladda ny mjukvara.
av HD
johnnype skrev:Jag reggade mig på Volvo TIS, bara man har ett org.nummer så kan man köpa 1dags Vida All-In-One för ca 420kr + moms med möjlighet att hämta/köpa mjukvara från Volvo.

Om man bara visste mjukvarupriserna i förväg så vore det kanske värt att köpa sig en dag och ladda :D
Här finns lite priser t.ex för parkeringsassistans bak
http://shop.bildeve.se/parkeringsassist ... c-485.aspx
av cary
Jag köpte en Dice från Aliexpress för 150usd, och fick snabbt hem den till dörren. Gjorde som rekomenderat av andra här, körde XP i virtuell dator och det funkade bra. Provade
sedan att installera i en liten minidator med Windows 7 Starter och 2gb minne, det lyckades också! Lite långsam, men väldigt smidigt. Nu är felkoderna raderade och jakten går
vidare på "20milafelet"d.v.s. allt funkar tills man kommit 15-20 mil då systemet flippar ur.
Användarvisningsbild
av johnnype
johnnype skrev:
johnnype skrev:Kan man uppdatera mjukvaran i en kina DiCE med VIDA? Jag menar själva DiCE'enhetens firmware alltså. 2011D klagade på att den var gammal.

Är det någon som prövat eller kommer det att "bricka" enheten då?
Jag kan också bekräfta att det funkar fint! Firmware Version 5.6.1 uppdaterades den till utan problem.
Med firmware 5.6.1 i DiCE så funkade det fint i Windows 7 64bit också.. så man behöver kanske köra XP ellr Win 7 32bit och uppgradera först. Så då slipper man slöa virtuella maskiner o allt det där.
  • 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 241

nä, det är fortfarande arbetare kvar d&a[…]

Jag har kört en bit över trettio mil n&a[…]

Byt Batteri ! Batteriet är helt nytt Jag s[…]

Fick hem en ny kabelsats från vparts men nu […]