Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
Klart att det har med trafiksäkerhet att göra.

Och visst kan det generera en tvåa av trafiksäkerhetsskäl.
Men det är fullt befogat med körförbud den dagen trasiga drivknutsdamasker inte längre genererar bra att veta.
Eller glappa hjullager likaså blir en solklar tvåa för alla. Eller att trasiga fjädrar är en tvåa för alla.
DEN dagen.. vill jag se ett körförbud på felvända däck.

Annars duger det bra med just en tvåa bara så att däcken verkligen blir vända.
Dom flesta har nämligen en viss förmåga att strunta i bra att veta posterna.
Användarvisningsbild
av Vojje
*pettson* skrev: Dom flesta har nämligen en viss förmåga att strunta i bra att veta posterna.
Självklart :D . Antingen är det ett fel som SBP tycker att man behöver åtgärda, eller så är det inte det.
Subjektiva bedömningar och annat trams kan vi vara utan.
Var förbi å pratade med dem idag. Fick bland annat prata med chefen. Han förklarade då att personen i fråga hade handlat fel i mitt fel å skulle låtit mig få köra bilen hem. De komemr att pröjsa min taxi med så allt slutade gott ändå^¨
Användarvisningsbild
av Nexus
handlat fel? tycker de ska stå på knä och be om ursäkt. Körförbud för ett felvänt däck. Det dummast jag har hört på länge :-(O)
De borde även bjudit på kostnaden för den första besiktningen.
Finns mycket värre fel de inte ser alls, bilprovningen är som en slumpgenerator :lol:
Ja har ett riktigt bra exempel på grejer de missat förut. min arbetskollega var å besiktade sin skrotbil. Det var tydligen BRA ATT VETA att ena fjädern var av och att ena dämparen var fastrostad????= :roll: :roll:
Ja som någon nämnde tidigare så är SBP verkligen en slumpgenerator.

Jag har de senaste månaderna besiktigat bilar åt bekanta med varierande resultat, här kommer ett par exempel;

* Opel Astra´95 med ett rosthål i tröskellådan som var så stort att jag utan svårigheter kunde stoppa in hela armen ända upp till axeln.
Resultat: "Fordonet har godkänts vid kontrollbesiktning, Bra att veta - rostangrepp tröskel"

* VW GOLF 2 - Bl.a annat så fungerade handbromsen endast på ena hjulet, vilket utan tvekan godkändes.

* Volvo 945´92 - Trots att baklysena seriekopplats till att lysa med 4 pos.ljus och 4 bromsljus bakåt så var det ändå tvunget att anmärka på att det extra bromsljuset i bakrutan inte fungerade?..
"Fordonet har underkänts vid kontrollbesiktning, inget krav på efterkontroll. Det åligger ägaren att åtgärda bristerna"

När lampan för låg nivå t&au[…]

Volvo 740 fördelare

Vevaxelgivaren....

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]