Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av apersson850
Jag tittade också och kan inte se nåt annat än att det handlar om dekaltrimning, alltså samma maskin, ny skylt. Dock kan de förstås ha gjort sedvanliga små förbättringar och optimeringar. Görs väl fortlöpande, skulle jag tro.
av McDonald
Linqid skrev:
V9097 skrev:Det verkar som D4 AWD har kvar 2,4 liters motorn. Lite förvånande.

Är det den motorn som bland annat fanns i xc60 D3 AWD under modellår 2011? Nedtrimmad D5 dubbelturbo?
Som jag fattat det ska D4 motsvara vad D3 var innan. Dvs i V70 är en D4 det som tidigare var D3 5-cyl 2.0 liter och i XC-bilarna är D4 AWD vad som innan var D3 AWD 5-cyl 2,4 l. Rätta mig gärna om det är fel.
V70 D4 med awd är 2,4 l precis som XC-bilarna
av V60D5AWDPolestar
Hej,

Noterade ävan ny växelspak till automat och samma digitala instrumentering
som till nya V40 på interiörbilderna.
Användarvisningsbild
av laser2
V60D5AWDPolestar skrev:Hej,

Måste vara blind men hittar inte vilka övriga modeller som också har det nya eller ett liknande digitalt instrument som V40 har. :???:
Har spanat på gallerierna för V60, V70 och XC60 på volvocars.se....
Användarvisningsbild
av laser2
moffe skrev:V60 hybrid får det...
Ok, trodde det var någon av de övriga modellerna som också hade fått det.
av pergrein
Bygger du t.ex T3 summum så får den också det nya mätarhuset men i texten så står det att det är dom vanliga...

Vad ska man tro???

Mvh
Per
av V60D5AWDPolestar
laser2 skrev:

Måste vara blind men hittar inte vilka övriga modeller som också har det nya eller ett liknande digitalt instrument som V40 har. :???:
Jag byggde en D4 AWD och gick in och tittade på interiörbilden på denna och.... vips, där fanns det digitala instrumet!
Användarvisningsbild
av laser2
V60D5AWDPolestar skrev:
laser2 skrev:

Jag byggde en D4 AWD och gick in och tittade på interiörbilden på denna och.... vips, där fanns det digitala instrumet!
Provade också att bygga en V60 D4 AWD och valde förarvy på interiör, men det dyker bara upp de vanliga instrumenten. Bara för att dubbelchecka, väljer jag R-design blir det med blå mätartavlor.

Halvljuset (alltså inte auto-läget)[…]

Ford hobby husbil chassinummer

Hej på er. Har en husbil, en Ford hobby t 65[…]

Instrument slocknar

Löda om instrumentet hos Obd Tuning, tex.

Nu har jag köpt en bättre beg x40 rechar[…]