Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

VOLVO 744-883 GL

Blev tvungen att införskaffa en tillfällig bil då jag inte hittat någon 960 som passat mig så då blev det en billig bil som dök upp på blocket.
Den är besiktigad till och med den sista November.

Färg: MBLÅ
Fordonsår: 1988
Motor: B230F
Motoreffekt, kw: 85,0
Kaross: Täckt, Taklucka (04)
Utrustning: NMT900 telefon, Centrallås, AC och Bensinvärmare 091B med tidur typ 3 :D
Km vid inköp: 396315
Inköpspris: 2700:-

Jag har börjat sanera bilen från cigarettfimpar och långa hund hår men mest fimpar.

Bild

Bild

Bild
Senast redigerad av 66 SA4AQS, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av päpplet
Sedär, du fick dig en riktig bil du med :) Om du behöver något i inredningsväg så är det bara du hör av dig. Minns inte hur mycket jag har kvar men jag hade iallafall förut högvis med blåa delar som du kan få om dom finns kvar.
Användarvisningsbild
av SA4AQS
Får se om jag behöver något båda dörr fickorna är trasiga, plasten på passagrar stolen är trasig, mitt konsolen bak vid gångjärnet är spräckt, förar stol stort hål i tyget, innertak fattas bak och säkert är det mer som är trasigt :lol:

Om det inte snöar nu på lördag så ska jag nog byta till sommar däcken jag fick med så kanske den slutar wobbla då :D
Och det skulle vara bra att få kamremen utbyt då den senast bytes -00 eller vad tror ni?
Användarvisningsbild
av Nexus
rem på den där byter du ju på en kvart :wink:
Ser okej ut för det priset. Finns 740 i dåligt skick de begär närmare 10000 för :shock:
Användarvisningsbild
av Kompe
Fungerar telefonen och bränslevärmaren då? :D :twisted:
I dag har det blivit lite gjort.

Provar så att det fungerar.
Bild
Byggt kablage till ytter temperatur instrument går ju även att få inner temperatur också med en knapp men jag måste fixa en till sensor i såna fall och en knapp.

Jag prov körde bensinvärmaren också, gjorde först rent den sotiga flamvakten sen startade den på första försöket.

Sen blev det till att...
Bild
Bild

Bild
Oj...

Bild
Lödkolv är ett bra verktyg.

Spänt drivremmarna lite.

Letat fram lite originalgrejer.

Bild
En ny list under lycktan.

Bild
Original högtalare notera priset.

Bild
14" original krom fälg sidor :D fattas bara ett centrum lock.

Bild
Bild
Rev ur baksätet då jag misstänker att det är hund piss på/i det.

Bild
Sensorn monterad och indragen, det tog emot lite att klippa kabeln till ute temp sensorn med det gick över då jag saknar en del av original kablaget.

Det var allt för idag och alla trasiga lampor.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 43
Sensorring bak Volvo V40

Stort tack Erik! För att förtydliga s&ar[…]

Elpriset

Moderna vindkraftverk har heller inte någo[…]

Vägmätare saknas

ok kul, inte klockan heller... och antagligen inte[…]