Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av uddevallaren
taxi skrev:Jag kanske är ute på djupt vatten här :D
Jag vet inget annat som stoppar volten till kompressorn än lågtrycksvakten. Hittade du möjligtvis något på kompressorn som ser ut som ett motstånd som kan bryta vid för låg temperatur? Tror jag har brytare på min både för låg och hög temp.
Friskrivning: Jag är på gränsen nu känner jag, säg till om jag skriver för mycket nonsens :D
Sitter det inte något relä med i detta?
Hittar inget som likna ett motstånd vad jag kan se.
Användarvisningsbild
av taxi
Relät sitter vid kupefläkten bakom handskfacket.
Och enligt pettson i den andra aktiva ac-tråden finns inga tempbrytare/givare på kompressorn (om jag fattade rätt)
Jag kan ha blandat ihop det med min 940 -98 på bilden till höger. En av brytarna var i alla fall ljusgrön om det hjälper?
Jag mätte 12v till spolen på ac relät men så fort jag la den spänningen på relät så blev det 0volt.
Matar jag relät direkt ifrån batteriet så drar det.
Finns någon som sitter på elchema till ac anlägningen?
Eller vet var spänningarna kommer och går till relät?
Janne745 skrev:Har ingen lösning till dig, men du frågade ju efter ett schema i början.

Här har jag lagt upp det jag tror att du eftersöker.
http://speedy.sh/CSHHb/V70-99-AC.pdf

Skulle det vara fel, eller om du behöver något mer schema. Så säg bara till så ska jag försöka lösa det. :)

Hoppas det löser sig för dig.

Mvh.
Janne

hmm då är frågan vad dom olika sakerna är för något.. 24/71 8/3 os.v...
Länk du hela elschemat:
Elschema V70/S70/C70 1999

Kolla i innehållsförteckningen på grupp 87 för klimat. Olika elscheman för de olika motorerna (motorstyrsystem). På blad 1:2 visas resp. elsschema och på blad 2:2 visas resp. komponentplaceringar. Kanske det kan hjälpa något?
Bild
uddevallaren skrev: hmm då är frågan vad dom olika sakerna är för något.. 24/71 8/3 os.v...
Får krypa till korset och erkänna att jag inte är så insatt i det där med elscheman, jag trodde du fick allt som behövdes. :oops:
Men nu vet jag till nästa gång att jag måste skicka med lite mer. :)

Men tack vare Camel, så fick du ju allt ändå. :D

Mvh.
Janne

Det visade sig iallafall att skruvarna fanns som r[…]

Stängning av 3G och 2G. VOC?

Jag slog in mitt vin-nr och fick reda på att[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Det är väl Core som har mindre belysni[…]

slungdiff på 945

Har en -98 945 fulltrycks turbo med SE paket, hur […]