Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Droopy
na96gen skrev:Pratade med min säljare igår ang en kompis ev S60 köp. Då fanns dock inte nya priserna i burken än. Men han sa att det brukar alltid ligga de gamla priserna ett par dagar innan det höjs fast det är den nya årsmodellen.
Så ett alternativ kan ju vara att kolla upp det. För nu verkar det hänga på vilken dag du beställer vilket pris du kommer få..

Helt otroligt :shock: :shock:
Det går inte äns att beställa en MY13 här än, ev i morgon skulle de få in de nya priserna och hur de var specade.
Användarvisningsbild
av StringerBell
poseidon skrev:Tar de ur dieselvärmaren försvinner ju anledningen helt till att köpa volvo.
Det erbjuds säkert en annan lösning som inte krånglar lika mycket och inte är lika dyr att reparera.
av Enzo
na96gen skrev:Tom dyrare. En XC70 D4 AWD Kinetic man kostar 363000 medan en V70 D4 AWD Kinetic aut kostar 365900.
Aut till XC70 kostar bara 9900 mer??
Klivet mellan D4 och D5 på V70 är 19'. Frågan är ju hur många som väljer D4 AWD med den pengen, blir svårt att få en sån för 7,5 basbelopp med lite mer utrusting än en svart ratt.
Nu förstår jag inte, alla har ju tjatat om en klenare AWD och nu är den här. Bara att handla! 19000 för 52 hk anser i alla fall jag vara otroligt prisvärt så jag kommer att fortsätta välja D5.
Användarvisningsbild
av na96gen
Enzo skrev: Nu förstår jag inte, alla har ju tjatat om en klenare AWD och nu är den här. Bara att handla! 19000 för 52 hk anser i alla fall jag vara otroligt prisvärt så jag kommer att fortsätta välja D5.
Jo jag håller med, alldeles för lite skillnad för att D4 ska locka.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
na96gen skrev:
Enzo skrev: Nu förstår jag inte, alla har ju tjatat om en klenare AWD och nu är den här. Bara att handla! 19000 för 52 hk anser i alla fall jag vara otroligt prisvärt så jag kommer att fortsätta välja D5.
Jo jag håller med, alldeles för lite skillnad för att D4 ska locka.
Håller med, Tjänstebilsåkarna som behöver AWD kommer fortsätta välja Passat och Alltrack. Såg att VW bara var 300 bilar bakom Volvo i senaste försäljningsstatestiken.

Det är väl ignetligen inte en klenare AWD man erbjuder, utan det är fortfarande en elektiskt stypt dyr D5 motor som man erbjuder i D4 version.

För övrigt så erbjuder man den ju bara med automat och på flera företag har från och med i år blockerat alla val av volvos automatlåda då den drar drar så mycket bränsle att CO2 gränserna sprängs.

Det är ju ok för mig som kör manuell, men alla min kollegor som kör Volvoautomater både som FWD och AWD lär få byta märke nu om de ska fortsätta köra automat om inte volvo fixar till lådan snart.

Jag tror faktiskt merparten av mina kollgor inte kan tänka sig att växla manuellt utan då heller byter bilmärke.
Användarvisningsbild
av na96gen
Kan bara instämma, nu är det max 150 som gäller hos oss. Passat 170 4motion ligger på 149, D4 awd aut landar på 175 tror jag sedan kan man ju även glömma att få den för 7,5 basbelopp netto.
Användarvisningsbild
av V9097
Kan bara instämma.

Det skulle varit mycket klokare av Volvo att göra en D4 AWD baserad på 2,0 liters motorn, och dessutom erbjuda manuell låda. Samt en prissättning som kunde locka några tjänstebilister

Är det någon som ver varför awd enbart erjuds med 2,4liters motorn med dubbelturbo (T6 undantagen)? Finns det något mekaniskt under skalet på awd-bilarna som gör det svårt att kombinera 2,0-motorn med awd.
av perhall
Om man går in på volvotorget står "V70T4F 257900... ".."Fortsätt bygg på Bygg Din Bil - och där är priset 287000... klart kunder blir förvirrade. T4 har ju varit orimlig billig, nu är den mer normalt prissatt jämfört med t ex D2 och D3.../PH
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10

Angående fönstervev. Volvos Lång[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump!

Finns ju inget att spola på en manuell l&a[…]

Elpriset

Vattenfall, 2023 sänkt till 16A, 2585kr 20[…]