Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PeterTh
Hej
Har en V70 II 2012 och innan den en 2010. Jag har även hundar och brukar lämna bilen med bakluckan helt öppen eller med en vädringskrok som låter luckan vara lite öppen men som sitter runt låset så luckan blir låst. Problemet är att bilen inte går att låsa om bakluckan är öppen. Jag hittade ingen lösning på min 2010 och det är samma med den nya bilen. Någon som har löst det? Hundarna sitter givetvis i bur.

Mvh
Peter
av PeterTh
Hej och tack för svar
Även om det skulle funka när jag vill ha luckan helt öppen så funkar det inte när jag vill att bakluckan låser fast den är öppen och sitter fast i en vädringskrok. Finessen med det är ju att luckan går att låsa fast den står uppe kanske 10 cm.

Peter
jag har hund i bilen, gå in i menyerna och välj minskad säkerhet, när du slår av tändningen "frågar" bilen om du vill ha minska säkerhet, bekräfta med enter, inga problem att låsa med bakluckan öppen. Ja har MY11.
jag har en x70 2012 och jag har också hund i bilen. Jag gör så här reducera larmnivån går ut i bilen och låser som vanligt därefter trycker jag på knappen öppna baklucka och går bak och öppnar den.

Nu är alla dörrar låsta utom bakluckan.
Användarvisningsbild
av haggen
V70 2011 och elbaklucka så låser vi bilen som vanligt och sedan öppnar bakluckan med fjärrkontrollen. Öppna med bakluckeknappen fungerar inte för då låser alla dörrar upp.
Emellanåt använder vi också en lång eller kort krok (pinne med en ögla/krok i varje ände) Vi köpte dom i en heminredningsaffär för att hänga kandelaber i. Man fick vrida om dom så öglorna är med 90graders vinkel mot varandra.
Elpriset

Vattenfall, 2023 sänkt till 16A, 2585kr 20[…]

Finns ju inget att spola på en manuell l&ari[…]

Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]