Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Blir att beställa hem "Hertz Högtalarpaket 1" och "Pioneer AVH-2400BT" som Stereo då!
Men blir först när lönen kommer ;)
Högtalarpaketet ska väl inte vara någon fara att få grejerna hemskickat?
Blekingebilradio verkar vara ett seriöst företag.. Så man har bra bemötande ifall grejerna skulle gå sönder osv...

Sen installationkitet med alla kablar och allt som behövs skulle vara bra om de fanns på Blekingebilradio där högtalarpaketet ska handlas ifrån,
Eller ifrån netonett eller Elgiganten där stereon ska handlas.. Så man slipper fara runt överallt efter installationkit.
Eller Biltema eller Jula som ligger nära där jag bor!

Ang projekttråd på garaget om min bil så finns min bil redan med där.
"Volvo S70 2.5T, BILDER PÅ RESULTAT!!" Heter projekttråden på garaget just nu..
Kolla gärna in hur bilen ser ut nu efter lite jobb och puts!

Sen om nån har en tom 12" baslåda till salu får ni gärna höra av er!!
//Tusse92
Satt och kolla på Blekingebilradio efter prisvärda högtalare att ersätta dom original i bakdörrar och hatthylla. Då dom i hatthyllan är trasiga, dom i bakdörrarna gör ju inget att byta också ;)

Så hitta Ett par koaxial 6.5" högtalare som heter "Zensonic HT60" för 149 kr per par. Så är de värt att kosta på de och köpa till hatthyllan och bakdörrarna ?
http://www.blekingebilradio.se/product. ... ory_id=168
Tänka bara ha dom drivas ur original högtalarkontakterna.. Lär ju spela bra ändå och spela bättre än originalhögtalarna även fast jag kör dom utan steg och alltså så kör jag dom direkt från stereon? /Tusse92
Senast redigerad av 1 tusse92, redigerad totalt 0 gånger.
thorell skrev:
Fartdåre skrev:Glad att jag kunde hjälpa till att spräcka din budget :wink:
!
Billjudsbudgetar spricker alltid. Det är bara en tidsfråga :)

Jag vet. Tänkte inte pilla på stereon alls i S40in mer än att sätta in en iPhoneadapter, men en högtalare har gått sönder.
Så nu börjar det planeras.... :)
Fartdåre skrev:Jag skulle nog köpt högtalare av samma serie som de övriga. Bättre matchning av ljudet då. Men jag är ju så petig....

Har inte bytt högtalare i S70 men originalhögtalare har nästan alltid egna infästningar vilket
gör att du behöver monteringsringar.
Jag gör alltid egna i MDF.

Mvh. :)
Vad gäller monteringsringar är en enkel och billig lösning att förstöra originalhögtalarna, dvs. ta bort elementen i de modellanpassade distansringar som sitter på dem. Självklart är detta en genvägslösning, men jag tycker att det funkar helt ok i min bil.
Fartdåre skrev:
thorell skrev:
Fartdåre skrev:Glad att jag kunde hjälpa till att spräcka din budget :wink:
!
Billjudsbudgetar spricker alltid. Det är bara en tidsfråga :)

Jag vet. Tänkte inte pilla på stereon alls i S40in mer än att sätta in en iPhoneadapter, men en högtalare har gått sönder.
Så nu börjar det planeras.... :)
Det är väl så det fungerar. Jag började med att byta huvudenhet för att kunna koppla in Iphonen, och var nöjd med ljudet. Sen tyckte jag att mellanregistret var lite tunt och diskanten alldeles för burdus, och monterade frontsystem och steg. Då orkade inte basen med, så en snabb nödlösning, och ganska framgångsrik sådan, var att sätta in en 8-tummare med drivning från mitt fyrakanalssteg.

Nu i eftermiddag ska jag till min bilstereoförsäljare och lägga upp strategin för att börja om från början, och få till ett riktigt homogent och kompetent system. Förhoppningsvis kommer jag nöja mig med en ny bas samt separat steg till denna, men om jag känner mig själv så lär det väl knappast sluta där... Jag måste säga att jag på något sätt saknar tonåren då en bra bilstereo bestod av originalstereo samt en billig 12-tummare i bagaget. Det var billiga tider det =)
Förstår hur ni menar, men tänkte inte kosta på såna fina högtalare i bakdörrar och hatthylla då som inte ska drivas av steg.
Då borde ju dessa jag länka till ge ett bättre ljud än originalhögtalarna ändå?
Billiga och fått bra recensioner.

Eftersom högtalarna bak i hatthyllan ändå är trasiga så måste dom bytas i vilket fall, då kan jag även passa på byta i bakdörrarna. Då ser ju dessa högtalare prisvärda och bättre än original illafall? :)
Ska som sagt inte drivas av något steg , ska köras på "vanliga" kablarna och därav lär ju dessa duga, då jag inte kan få användning av dyrare högtalare i bakdörrar och hatthyllan utan steg så får dessa duga?
//Tusse92
tusse92 skrev:Förstår hur ni menar, men tänkte inte kosta på såna fina högtalare i bakdörrar och hatthylla då som inte ska drivas av steg.
Då borde ju dessa jag länka till ge ett bättre ljud än originalhögtalarna ändå?
Billiga och fått bra recensioner.

Eftersom högtalarna bak i hatthyllan ändå är trasiga så måste dom bytas i vilket fall, då kan jag även passa på byta i bakdörrarna. Då ser ju dessa högtalare prisvärda och bättre än original illafall? :)
Ska som sagt inte drivas av något steg , ska köras på "vanliga" kablarna och därav lär ju dessa duga, då jag inte kan få användning av dyrare högtalare i bakdörrar och hatthyllan utan steg så får dessa duga?
//Tusse92
Eller så läser du vad vi skrivit: skippa bakhögtalare helt och hållet.

nä, det är fortfarande arbetare kvar d&a[…]

Jag har kört en bit över trettio mil n&a[…]

Byt Batteri ! Batteriet är helt nytt Jag s[…]

Fick hem en ny kabelsats från vparts men nu […]