Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Om det är så att körförbudet var felaktigt utdelat borde ersättning för taxiresa och annat kunna begäras av bilprovningen.
av qwerty
Du får köra fordonet kortast lämpliga väg till verkstad trots körförbud. Titta här kapitel 6 paragraf 15. http://www.notisum.se/rnp/SLS/LAG/20090211.htm
Sen tror jag inte attde får ge körförbd för detta' för att få ge det ska felet vara av sådan art att det är farligt för både förare och andra om fodonet brukas, typ inga bromsar eller lösa delar som kan flyga av.

Kräv att förbudet tas bort och ersättning för taxi, om de bara tar bort förbudet kräver du taxipengarna av däckfirman. Stå på dig.
Ha ha sorry var lite otydlig här har varit iväg idag å pratat med däckhandlaren å de står både för ombesiktning och att lägga om däcken :D

TomClaesson har rätt de är märkta med in och ut å de har tydligen råkat blanda ihopp dem.. dock vad jag kunde så så såg det okey ut ändå men men :roll: Inte jag som kör bilen i vanliga fall så jag vet inte vad som e på.

Ska även ta å prata med besittningen med så vi får väll vad som händer. Jag sj har aldrig råkat ut för något som detta=

Ingen direkt undergång men klart surt ädå :|
av Amarace
qwerty skrev:Du får köra fordonet kortast lämpliga väg till verkstad trots körförbud. Titta här kapitel 6 paragraf 15. http://www.notisum.se/rnp/SLS/LAG/20090211.htm
Sen tror jag inte attde får ge körförbd för detta' för att få ge det ska felet vara av sådan art att det är farligt för både förare och andra om fodonet brukas, typ inga bromsar eller lösa delar som kan flyga av.

Kräv att förbudet tas bort och ersättning för taxi, om de bara tar bort förbudet kräver du taxipengarna av däckfirman. Stå på dig.

Får man inte. Det du skriver gäller bara om det är körförbud på grund av utebliven besiktning, meddelat körförbud vid besiktning innebär att det endast får bärgas från platsen och köras till bilprovning för besiktning. (se paragraf 16 samt 21)

Däremot ska körförbudet definitivt överklagas, en sån sak ska inte föranleda körförbud. Ta först kontakt med stationschefen, och om inte han tar tag i det får du gå vidare i hierarkin.
av Gelis
Låter otroligt att få körförbud, kan tänka mig att det kan generera en 2:a men aldrig körförbud.
När det blir sådana här anmärkningar och diskutionen med besiktningsmannen/ kvinnan inte leder någonstans så ska man kräva att han/ hon går och hämtar stationchefen. Vägrar han / hon så lås bilen på platsen så den står i vägen garanterat kommer någon hämta chefen efter ett tag. Åk inte därifrån förren stationchefen varit med i beslutet.
av PTV
Om nu däcken inte är rotationsmärkta utan i de mer ovanliga fallen har en märkning med ut och insida på och sitter fel på fälgen så kan jag mycket väl tänka mig att någon på SBP reagerat på detta.Och varför skulle de nu inte reagera på detta.Handlar ju om ren trafiksäkerhet som man annars är noga med på Jag Rullar. :D

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]