Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
Vinterhjul fick jag inte med, ska kolla vid leverans om det finns några nya eller nästan nya att köpa förmånligt.

Åkte en tretimmarstur igår på motorväg och det är fruktansvärt vilken dålig komfort det är i P Zero, obegripligt att sätta dem på en rätt slö std-bil, och Guligan verkar ha samma problem.

Hast-beroende servo - många gillar det, har hört lite olika, jag avstod... min säljare gillade det inte och har läst att det ger sämre vägkänsla. En del älskar det. Lam. rutor kändes viktigare.

PH
av Biltoken
P-Zero är tungrullade! Bilen formligen stannar i nerförsbackarna. Jag ser inga fördelar ö h t med dessa däck. Väggreppet är väl bra på andra däck också?

Jag tror att Volvo valt denna däckleverantör enbart på lågt pris. Pirelli "bjuder" väl i stort sett på däcken till Volvo för att senare ta igen det på andrahandsmarknaden. Eftersom däcken inte klarar 3 år och 6000 mil får de ju sälja minst en omgång per bil till samtliga tjänstebilsförare som inte bryr sig ett smack om vad som sitter på.
Användarvisningsbild
av MartinS
Är det bara jag som gillar p-zero rosso? Jag är inne på min Tredje uppsätting sedan 2005 då jag köpte de första. Slitaget är inte så farligt tycker jag, och är de verkligen dyrare än t,ex. Conti sport contact, jag tror inte det?!

Vad som däremot är lite anmärknngsvärt är ju att de funnits i minst 12-13 år, de bordeju ha kunnat utveckla det ytterligare kan jag tycka?!

/Martin
av perhall
Om Volvo köper Pirelli bara för att de är billiga gör de bort sig... för kunden får ju inget bra intryck av däcken om de inte passar bilen.

"Hej, jag vill ha de här fina Pirelli-däcken som håller 1400 mil fram!"

De kan ju ha utvecklats på 13 år fast det inte syns så mycket.

Annars kom ju Pirelli P6000 kring 95 och såg likadana ut 08 när de monterades på nya 9-5:or.

Visst är greppet bra i andra däck, men P Zero har ändå klart bättre grepp än t ex Mich Primacy HP el GY Excellence på torr och även våt asfalt!
PH
Användarvisningsbild
av Guligan
Däcktryck: 2,8 runt om.
Får väl slänga i lite till, den borde rulla lite lättare, men bilen lär väl studsa fram då...
av perhall
Har varit ute på en ordentlig tur ikväll... det är faktiskt grymt grepp i Zero-däcken, mycket bättre än många andra 18" märkesdäck... men det är ungefär en dag på året som den fördelen överväger (och det var just idag, ensam på en kurvig väg en sen kväll...) /PH
Användarvisningsbild
av VolvoB20
perhall skrev:Om Volvo köper Pirelli bara för att de är billiga gör de bort sig... för kunden får ju inget bra intryck av däcken om de inte passar bilen.
Prova med Pirelli Scorpion Assimetrico som sitter på XC70an, de håller 10.000 mil.

Dock inte bästa greppet......
av perhall
VolvoB20 skrev:
perhall skrev:Om Volvo köper Pirelli bara för att de är billiga gör de bort sig... för kunden får ju inget bra intryck av däcken om de inte passar bilen.
Prova med Pirelli Scorpion Assimetrico som sitter på XC70an, de håller 10.000 mil.

Dock inte bästa greppet......
Jo, jag känner till de däcken, M+S-märkta, de satt väl även på förra generationen XC70? Tycker man ser såna nu och då med originaldäck.../PH
Användarvisningsbild
av na96gen
Perhall du har gjort ett fint klipp nu när grund priset gått upp till 279 jft med 252 som tidigare samt de billigare paketen och årsmodellsrabatten. Både Kinetic och Hightech pkt har ju blivit dyrare.

Hatten av till ett bra bilköp! :D

Visst Volvo kommer väl med nya kampanjer, bara frågan på vad.. suck
av perhall
Jo, tack, det känns bra! metallic 17" soltak parkvarnare f+b Premium Sound lam rutor GPS med stor skärm o beg v-hjul för under 290.../PH
Ljud vid kallstart

Nedan länk med teknisk journal (TJ 36734.2.0)[…]

Det finns för- och nackdelar med alla system.[…]

Antar att alla ni som vill ha mekaniska handtag […]

Dubbelmassesvänghjul

Någon som vet huruvida min V70 2.5T B5254T6 […]