Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av maletti
hej, jag har en volvo 850 år 94, mitt centrallås funkar inte som det ska.
om jag låser bilen på förardörren så låses allt utom passagerar dörren fram, men låser jag på passagerar dörren låser alla dörrar.??
vad kan det vara? störigt är det iallfall..

jo en sak till, min vindrutetorkare lyfter från rutan sista biten så hela rutan blir inte torkad, har nyss haft den inne och dem spackla upp skruven som den sitter på för den var väldigt sliten. kan det ha med saken o göra eller har det blivit nått annat, och är det nån som vet var och hur mycket det skulle kosta att köpa en ny sån där som gör att torkarna åker fram och tillbaka, kommer inte på nått bra namn just nu.. :) inte torkarmotorn utan själva det som sitter under plasten som torkarna är fast skruvade i.. :) ursäkta min korkade förklaring..

och torkarna går väldigt långsamt, är det motorn eller ett relä? kan man mäta relät för att se om det är bra eller inte?

tack på förhand
Att dom går sakta kan ju indiker på att det kärvar eller så är det helt enkelt slitet. Plocka av plasten så lär du ju se o kanske höra med? Var bara försiktig så du inte skadar rutan. Dock inga problem bara man tänker lite inna man börjar rycka och slita :P
under plasten ser allt bra ut, man hör att den låter men den låter "trött"...
ja den va lite sne så jag tog loss den o banka till den då blev den bra men så gängar den inte på igen, så deras lösning på verkstaden funka inte så bra.. nån som vet vad den där länkarmen eller vad man ska kalla det kostar som sitter under plasten. o frågan är om man ska byta motor om man ändå håller på, vad kostar en sån??

Sonens bil har blivit extremt svårstartad oc[…]

EX60

Ett tips för den som vill kika irl och har v&[…]

ja, alla nät stängs inte över en na[…]

Haha, ja uppenbarligen men frågan är ju[…]