Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av falcon
Hej
Är det ngn som vet hur man ska bli kvitt skallret i decorlisterna på bakdörrarna?
Dom sitter med ngn form av metall låsning, jag har prövat att trycka fast dom utan resultat (blir tokig på rasslet så fort an har radion på)
Användarvisningsbild
av CarMan
dikor listerna siter med ett engångs klips & skarlar inte om dom är korekt monterade!
är du säker på att det är dom som låter?
Användarvisningsbild
av falcon
ganska, det blir tyst när jag håller fingret på dom
Användarvisningsbild
av Whisky
Jag förmodar att du har haft loss dörrsidan eftersom du konstaterat hur de sitter fast...

Tag en hylsa eller en rörstump som passar mot ringen och knacka ner/fast låsringen på plasttappen. Om du vill kan du även smeta dit lite araldit också.

Se bara till att listen och dörrsidan ligger mot något mjukt när du knackar med klubban.
Användarvisningsbild
av falcon
vad är araldit förngt?
jag har provat att trycka ditt dom hårdare, med det verkar inte hjälpa ngt.
nån annan som har ahft problemet?
Användarvisningsbild
av Whisky
Araldit=2-komponentlim, epoxy

Det hjälper inte att trycka, i synnerhet inte bara med fingrarna. De ska knackas ner jämnt så att tänderna låser listen i spännt/dikt läge.
Men funkar det inte kan du alltid ta en avbitare och knipsa loss låsbrickorna och sätta dit nya. Finns att köpa löst i volvobutiken.
av Ronin
Om du redan provat att knacka dit dem m.h.a. en hylsa eller dylikt, och det fortfarande skallrar, så måste du ta loss dem helt och isolera anliggningsytorna.

Jag hade det problemet du talade om. Testade att plocka ner och knacka in låsbrickorna samt även limma dem. Detta hjälpte inte vilket berodde på att stödpunkterna på dekorpanelen låg direkt an mot plywoodskivan som utgör dörrsidan. Fick klippa sönder mina låsbrickor och demontera panelerna helt. (inte helt enkelt om man limmat dem :D ). Köpte därefter lite matt-tejp på Biltema (tejp med skumgummi på) och isolerade mellan stödpunkterna och dörrsidan. Köpte också nya låsbrickor på Volvo och monterade listerna igen.

Nu är det helt tyst!

Hade tillfälle att köra två andra […]

Har du lättmetallfälgar med väldigt[…]

Trodde den hade en Geartronic automat låda[…]

Det är för att ingen använder de[…]