Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tuda1212
tjena! v40 03a, de knirker i framvagnen kommer från höger sida har tagit av hjulet o kollat fjädern men kan inte se nåt, någon som vet vad, tackar på förhand
Användarvisningsbild
av ketto
samma sak här, fast de låter mest när ja kör över farthinder, ska kollas upp i helgen, min är sänkt oxå!
av Denzar
Jag har också ett knirk/klonk i just EN sväng, en helt vanlig utan gupp eller nåt! Hur kan det komma sig? Den gick igenom besiktningen.
av JAWA500
Kan vara värt & kolla motorkudden på höger sida, det är ett vanligt fel att den tar i chassit. Har själv samma fel. I så fall är det bara att köpa en ny...

mvh Dennis
Användarvisningsbild
av RaptorX
Samma symtom som jag hade, då va det bussningen som sitter under fjäderbenslagringen som va kass å låg å gned hördes vid varje sväng/ojämnhet i gatan, gunga bilen med motorhuven öppen å glo på bussningarna så syns det å hörs direkt.
Användarvisningsbild
av RaptorX
Skönt att det löste sig, är dom inte kassa så kan du dutta runt bussningen med lite väderbeständigt fett så slipper den värsta friktionen.

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]