Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
Droopy skrev:En liten fråga till, låt säga att jag gör en ombeställning, hur är det då med inredningen med tanke på Ocean Race, panelerna går ju att välja till på en summum el hur, men fins det något skin som påminner om skinnet till <Ocean? de vanliga svarta skinstolarna ser mer plastiga och hårda ut, verkar vara mer "soft" skin på Ocean stolarna.
Tyvärr tror jag inte du kan få det skinnet - och det vanliga soft leather är ju jättedyrt.

Produktionen ställs inte om samtidigt för alla modeller. Hörde för några veckor sedan att "ORE med XC60 är slut, V70/XC70 tar snart slut". Och då tror jag inte att en MY12 kan bli 13. Men om man beställer en T4 standard typ Momentum i en färg som finns kvar, en sån kan de skjuta över gränsen för årsmodell om det är nödvändigt för produktionsplaneringen.

PH
av perhall
Droopy skrev:Idag gick det rejält och skogen med min beställning, det visade sig att säljaren hade valt ljus inredning till min v70 och det är helt uteslutet, bilen gick inet heller att andra så det blir till att annulera ordern. Någon MY12 Ocean Race kommer det alltså inte att bli.

Det knepiga av allt är att han säger att det är slut på MY12 så jag kan inte heller lägga en ny best och MY13 gick inte heller att beställa ännu, han hade varken priser el hur de var specade, kan detta vara möjligt?

Ska tillägga att detta är min första fabriksbeställda bil i hela mitt liv ochså skiter det sig totalt.

Någon i denna tråd hade tydligen kunna beställa en MY13 redan i början av april. Jag förstår ingenting längre, det måste väl gå att fabriksbeställa en bil, det kan väl inte vara någon döperiod på några veckor varje år?

Fler här som best MY13 el rent av en MY12 denna vecka?
Säljaren bör omedelbart skicka en orderbekräftelse och be dig kolla at färg, klädsel etc. är enligt önskemål! Skulle tro att 60% vill ha ljus inredn till en blå ORE och 90% vill ha mörk till en silver ORE... så hur hjälper han dig nu då? /PH
av perhall
robert7539 skrev:
Droopy skrev:Idag gick det rejält och skogen med min beställning, det visade sig att säljaren hade valt ljus inredning till min v70 och det är helt uteslutet, bilen gick inet heller att andra så det blir till att annulera ordern. Någon MY12 Ocean Race kommer det alltså inte att bli.

Det knepiga av allt är att han säger att det är slut på MY12 så jag kan inte heller lägga en ny best och MY13 gick inte heller att beställa ännu, han hade varken priser el hur de var specade, kan detta vara möjligt?

Ska tillägga att detta är min första fabriksbeställda bil i hela mitt liv ochså skiter det sig totalt.

Någon i denna tråd hade tydligen kunna beställa en MY13 redan i början av april. Jag förstår ingenting längre, det måste väl gå att fabriksbeställa en bil, det kan väl inte vara någon döperiod på några veckor varje år?

Låter sjukt må jag säga. Då är de väl bara för handlarna (säljarna) att slå igen de dagarna om de ändå inte går att göra någon affär..
Har en f d kollega som råkade ut för samma för ett år sen. Kom in på REjmes och skulle beställa en fullsmetad S60 i ung. april. "MY11 är slut och jag kan inte lägga order på MY12 än". Ingen trevlig ton, inga kontaktuppgifter, bad inte att återkomma. Jag hjälpte sen kollegan att beställa den på annat ställe men han blev förvånad "har inte köpt bil på 10 år och inte varit i en bilhall knappt... ser jag ut som en som är en oseriös spekulant??" Stilig man, 60+, ser ganska välbeställd ut.../PH
av Droopy
perhall skrev:

Säljaren bör omedelbart skicka en orderbekräftelse och be dig kolla at färg, klädsel etc. är enligt önskemål! Skulle tro att 60% vill ha ljus inredn till en blå ORE och 90% vill ha mörk till en silver ORE... så hur hjälper han dig nu då? /PH
Den 28/3 var jag in efter att ha fått en hel del affärsförslag på en silver ORE med mörk inredning, det har hela tiden varit snack om silver + mörk inredning, det enda jag ville lägga till var 7" multimedia och hastighetsberoende servo, därav fans det ingen lagerbil som passade.

den 29/3 hade han lagt ordern och den 2/4 blev den stängd för ändringar visade det sig igår, fast han hade sagt att jag hade tom 18/4 på mig att göra ändringar.

Hur "misstaget" har gått till vet jag inte men nu är iaf bilen best med ljus inredning och det går inte att ändra, så jag vet inte riktigt vad jag ska göra faktiskt.

En silver ORE är ju uteslutet, det är ju borta nu, gillade den inredningen skarpt, fins en blå på väg med mörk inredning och 7" multimedia, dok utan hastighetsberoende servo......det är det närmaste jag kommer.
av Enzo
VolvoB20 skrev:
perhall skrev:Vet någon, eller kan någon räkna ut, när de sista MY12 tillverkas/levereras och motsvarande för MY13, när de börjar.
Min bl är leveransprellad v. 21, dvs. 21-25 maj. Vore ju spännande om det kunde bli en MY13.
PH
Hur kan du inte veta ???? När man beställer så ser man ju direkt om det är -12 eller -13 man beställer, det är ju olika optioner och priser också.
Jag beställde vad jag trodde var en 10a men fick den första 11an istället. Det blev bara en lite justering av BT som till MY11 ingick i paket.
av Droopy
perhall skrev:
Droopy skrev:En liten fråga till, låt säga att jag gör en ombeställning, hur är det då med inredningen med tanke på Ocean Race, panelerna går ju att välja till på en summum el hur, men fins det något skin som påminner om skinnet till <Ocean? de vanliga svarta skinstolarna ser mer plastiga och hårda ut, verkar vara mer "soft" skin på Ocean stolarna.
Tyvärr tror jag inte du kan få det skinnet - och det vanliga soft leather är ju jättedyrt.

Produktionen ställs inte om samtidigt för alla modeller. Hörde för några veckor sedan att "ORE med XC60 är slut, V70/XC70 tar snart slut". Och då tror jag inte att en MY12 kan bli 13. Men om man beställer en T4 standard typ Momentum i en färg som finns kvar, en sån kan de skjuta över gränsen för årsmodell om det är nödvändigt för produktionsplaneringen.

PH
Var inne idag och kikade på några V70 summum som stod där och det var ett helt annat skinn på dom, så ORE skinnet verkar man kunna glömma iaf.

Talade även med en annan säljare och han ringde några samtal ang best av MY13 och jag fick till svar att paketen "borde" bli desamma, kinetic höjs 5000kr och det kommer kampanj Juni/juli på T4/F. Hur kampanjen kommer att se ut är inte spikat i dagsläget.

Så nu är man rätt så kluven, blå ORE nu el invänta kampanjen på MY13.
Ni som har den blå OREn, hur upplever ni att färgen är att sköta om, syns minsta lilla repa direkt osv, silver är ju som bekant en tacksam färg i det hänseendet.
av perhall
Är det inte redan kampanj på T4 och har varit 1 år...? Våren 11, när T4 kom, kostade den 274000 och D3 302000 som BAS. Nu 251900 resp. 307000... /PH
av Droopy
perhall skrev:Är det inte redan kampanj på T4 och har varit 1 år...? Våren 11, när T4 kom, kostade den 274000 och D3 302000 som BAS. Nu 251900 resp. 307000... /PH
Jo, precis, hur kampanjen på MY13 kommer att se ut visste han inte heller. Nu till veckan tex kör de 25% på tillbehör på alla lagerbiler + finansiering till 3,95% + lackskydd gratis, lär väl bli något sådant på MY13 ochså kanske, eller en cykel på köpet :-) käns ju inte som om de kommer att prissänka igen, men man vet ju aldrig.

Bilförsäljningen går ju inte direkt fett för Volvo just nu, inte här uppe iaf. Något måste de göra för att få igång försäljningen iaf.

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]