Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej !
Håller på att montera en farthållare i min 945 årsmodell 1996. Fick tag i en komplettsats på tradera. Har monterat allt i motorrummet sedan kom problemen. Skulle behöva en monteringsanvisning. De jag har hittat på nätet är till modeller där det inte finns något fördraget av elen. Sedan verkar det som om det är en annan styrbox till 96:an den jag har är med en anorlunda kontakt hittade en kontakt under instrumentbrädan men den passade inte.
Finns det någon med en monteringsanvisnig här som vill delamedsig av den vore jag tacksam.

//Peter
dom monteringsanvisningar jag sett på internet har varit i två delar
första delen 740 andra delen 940.
Jag monterade en farthållare från en 740 i min 940 så jag fick kolla båda delarna
du kanske måste göra tvärt om ?
Har också kollat den manualen men den är bara för de bilar utan fördraget elsystem det jag har problem med är styrboxen och hur det ska monteras för det är olika. Den styrboxen jag fick med i satsen passar inte pga olika kontakter. i övrigt det som sitter i motorrummet är lika.
//Peter
om jag inte minns fel så finns det två styrboxar med antingen 9 eller 13 stift ( står i manualen )
- det är inte så att du har fått "den andra" boxen - i så fall kanske du kan lura ut hur den skall kopplas in m h a manualen ?
Martins XC40 T4 AWD Inscription -22

Spännande och bra färg-kombo! A[…]

Volvo car UX

En liten nackdel med nya GUI tycker jag är at[…]

Bensinpriser v2

Över 23 nu för diesel. Tror ni vi komme[…]

Fönsterhiss ur funktion

Du kan byta ut bara den skadade kabeln (eller kabl[…]