- fre 06 apr 2012, 20:34
Tror man ska passa sig för att gå in i en fight näve mot näve eftersom det idag är mindre ärligt än för, har man otur kanske man får ett stick av nåt vasst, en kula i sig eller själv i ren vrede suger tag i nåt i stridens hetta som gör att motståndaren lämnar in. Som pappa skulle jag inte tycka det var värt det i efterhand, varken bli skadad, dödad eller själv inburad på kåken... Även om det skulle locka att köra US style o sätta en kula i benet...
På mitt tidigare jobb var en kund upp, han berättade att han kl 1 på natten vaknade av oväsen utanför. Han tittar ut och ser en som står och bryter på hans mkt fina P1800, han springer ner, suger åt sig en golfklubba o smyger ut i natten. Väl bakom förövaren sopar han till 'av bara fan' över ryggen på mannen. Han segnar ihop ner på backen. Min fd kund tänker att ringa polisen är julönlöst... Så han går in o lägger sig o sover igen (hur man nu klarar det) sen vaknar han kl 4.15. Går till fönstret o tittar, han ligger kvar på asfalten. Han går o lägger sig igen . 'När jag gick upp sen kl 6.30 då hade han tagit sig härifrån"