Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Droopy
Old KnotVillage skrev:Köp det billigaste, alla vill tjäna så mycket som möjligt. gav 190US vilket är omkring 1300. Finns billigare men jag har 3 års garanti. Vet någon om det finns Vida 2012?
2011D går ju in på MY12, dok stämmer inte riktigt all info idag, har väl kommit ett antal uppdateringar sedan 2011D släptes.

Liten undran, de som ligger till salu på bla Tradra, hur fanken kommer de över dom och fungerar de äns?
av KnotVillage
Droopy skrev:
Old KnotVillage skrev:Köp det billigaste, alla vill tjäna så mycket som möjligt. gav 190US vilket är omkring 1300. Finns billigare men jag har 3 års garanti. Vet någon om det finns Vida 2012?
2011D går ju in på MY12, dok stämmer inte riktigt all info idag, har väl kommit ett antal uppdateringar sedan 2011D släptes.

Liten undran, de som ligger till salu på bla Tradra, hur fanken kommer de över dom och fungerar de äns?

Är inte 2011D den senaste som täcker in MY12? På tradera finns bara en dice till drömpris. Dom vida som finns är 2011D och att dom fungerar är nog inget problem och hur dom kommer över dom är ointressant för mig iallafall. Dom måste dock vara original.
av Droopy
Old KnotVillage skrev:
Droopy skrev:

Är inte 2011D den senaste som täcker in MY12? På tradera finns bara en dice till drömpris. Dom vida som finns är 2011D och att dom fungerar är nog inget problem och hur dom kommer över dom är ointressant för mig iallafall. Dom måste dock vara original.
Att en orginalskiva skulle fungera utan patch låter ju osannolikt, men jag kan ha fel såklart. el menar du en Orginal Dice?

2011D är kanske den senaste, men en del info där verkade inte riktigt stämma tyckte jag, men strunt samma den innehåller en hel del matnyttigt.

lurade själv på om man skulle beställa en Dice men jag avstod, det verkar iaf inte gå att göra några större ingrepp, allt i Volvo verkar ju numera styrt av mjukvara och den kommer man aldrig åt iaf.
Användarvisningsbild
av greeeken
Läsa ut felkoder o radera dom gör ju en hel del tycker jag.
Sen finns det saker o ting man kan ändra på utan mjukvara. Det mesta inom belysning kan man ändra.
Stolvärme o så vidare
Användarvisningsbild
av wissel
Johnnie skrev:Jag installerade 2011D och det verkar funka men det är på tyska, fattar ingenting, hur ändrar man? Valde svenska vid installationen. :???:
Troligen glömde du att "bocka av" tyska som val då det står överst i listan, shit happends.
av Droopy
greeeken skrev:Läsa ut felkoder o radera dom gör ju en hel del tycker jag.
Sen finns det saker o ting man kan ändra på utan mjukvara. Det mesta inom belysning kan man ändra.
Stolvärme o så vidare
Läsa felkoder är klart användbart så det blir väl till att inhandla en när garantitiden går ut isf, för så länge det är gar på bilen tänker jag inte röra den.

Jag är mer intresserad av att kunna mekka runt i infotainment/Sensus systemet och de möjligheterna fins ju tyvär inte.
av KnotVillage
"Hej Karl,

Skivorna är original på så sätt att det är RETAILER OFFLINE VERSIONS. Men de är således inga abonnemang, utan endast själva databasen på Dual DVD.

VIDA i sig finns inte som "original" utan levereras normalt sett bara som ett abonnemang. Dvs.. denna skiva är endast till för att man som ÅF ej ska behöva tanka ner 8.5GB data via Internet.

Hoppas det svarade på din fråga, annars återkom!"

Mvh
Marcus

Frågade vad det varför skiva.
av Droopy
Old KnotVillage skrev:"Hej Karl,

Skivorna är original på så sätt att det är RETAILER OFFLINE VERSIONS. Men de är således inga abonnemang, utan endast själva databasen på Dual DVD.

VIDA i sig finns inte som "original" utan levereras normalt sett bara som ett abonnemang. Dvs.. denna skiva är endast till för att man som ÅF ej ska behöva tanka ner 8.5GB data via Internet.

Mvh
Marcus

Aha, retailer Offline version, klokrent. Då ska jag nog slå till på någon sådan vid tillfälle.
av matte75
Droopy skrev:
Old KnotVillage skrev:"Hej Karl,

Mvh
Marcus

Aha, retailer Offline version, klokrent. Då ska jag nog slå till på någon sådan vid tillfälle.
Så här svarade denna Marcus Yang-Nilsson när jag ville ha bild på skivorna och fodralet som han skrev först hade tryck:

Hej Matte!

VIDA är ett abonnemang. Detta är en skiva med allt innehåll. Vill du ha "original" så är det alltid säkrast att gå till Volvo.

Mvh
Marcus

Alltså är dessa skivor han säljer inte på några sätt några "original-retail" versioner. Klart att VIDA finns som original, gå inte på hans skitsnack. Fråga han om han kan skicka bilder på skivan, gärna där han han dagens tidning bredvid så han inte bara googlar upp en bild på en VIDA skiva.
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 241
Uppdatera mjukvaran

Jag har haft serviceavtal tills bilen blivit minst[…]

Klockfjäder/kontaktrulle????

Har forskat lite i det här då jag snart[…]

Elbilsräckvidd hit och elbilsräckvidd d[…]