Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av McE
Hej!
Flexslangen har pajat, säljs tydligen inte för sig utan jag måste även byta katalysatorn. Då bilen gått 27000 och körs korta sträckor till och från jobbet är det kanske lika bra att byta kat?
Vad tror ni?
Eller är det bättre att jag lejer nån att svetsa på nytt flexrör? Vill inte göra så och sedan byta kat. om ett halvår då den är slut..........

I samband med att det började läka ohejdat rycker det till ibland. Som om den missar på tändningen. Kan det bero på att läckan sitter framför lambdan?
av *pettson*
Om du har modellen med flexröret på främre röret så är det exakt samma flex som till alla dom andra som används.
För min del har iallafall jag använt den typen.
Om du vill byta flex eller byta kat med flex är en fråga om vilja och pengar.

Först ska du *bara* hitta en kat med bra flex. Sen ska du få loss den för en bra peng. Nåt som är sällsynt i kombination.
Eller så är det att ta ned alltihopa, inhandla en flex och så ringa lämplig vän eller firma för att få det ditsvetsat så är flexen ny.
Tänkte ju ha kvar bilen två år till, minst. Kan du säga nåt om livslängden på kat.en? Annars köper jag en ny kat. och får ny flex på köpet.
...så jag inte får ny flex ditsvetsad för att om ett år byta trasig kat.?
av *pettson*
livslängden på en kat är som att ange längden på ett rep. Omöjligt att speca och garantera.
Är kissen välskött och har gått i bra miljö så klarar den väl 60.000 mil, den är inte som ny men har godkända värden.
Andra fall är där kissen bytts redan på garantin inom 10.000 mil när bilen var ny för att den inte fungerade särskilt bra.
Men räkna ett snitt på runt 35000? Är det så att kissen går hädan finns eftermarknadsditon att hänga dit för under tusenlappen.
Det kräver en svets men är roligare att lägga pengarna på än dom drygt 6500kr som en ny orginalkisse kostar.

ja, alla nät stängs inte över en na[…]

The Final Frame: Your $500,500.99 Gift https://tel[…]

Haha, ja uppenbarligen men frågan är ju[…]

Kör bara blockvärmare istället och […]