Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tartryffel
Brainy skrev:Borde inte detta gå på maskinskadeförsäkringen?
Nix, redan kollat det med Volvia. Täcks inte. Motor, drivlina osv samt lite instrumentering, växelspak och sånt. Inte dörrar, fönsterhissar, baklucka osv.
Användarvisningsbild
av 1Burken
Tartryffel skrev:Har plockat ner och fått fram pumpen, den har inte läckt i alla fall, all olja är kvar och allt är torrt och fint. Så då är det väl bara själva elmotorn kvar som kan ha gett upp?

Kan fota den om någon vill se?
Nja.. Det kan vara ett inre läckage... En packning eller O-ring som läcker. Jag tror att du ska försöka skicka pumpen på reparation.
Testa http://www.kagesmide.se
Mvh Andreas
Användarvisningsbild
av Brainy
Tartryffel skrev:
Brainy skrev:Borde inte detta gå på maskinskadeförsäkringen?
Nix, redan kollat det med Volvia. Täcks inte. Motor, drivlina osv samt lite instrumentering, växelspak och sånt. Inte dörrar, fönsterhissar, baklucka osv.
Och volvia som försökte få mig att teckna försäkring där med motiveringen att deras maskinskadeförsäkring "täcker allt" till skillnad från många konkurrenter. Med Volvia-försäkring skulle det aldrig vara något snack...
av corzair
Har du kollat att den får fram ström till motorn? testa att mäta på på inkoppling vid motorn och se om du har ström dit, om inte annat ohm mäta linningarna för att se om motorn är hel
Användarvisningsbild
av 1Burken
Tartryffel skrev:Tack för det tipset. Ska höra med dem i morgon.
Självklart måste du berätta för oss hur det här löser sig. Vi många som har det här att vänta. ?:-/ ??:-/
av Tartryffel
corzair skrev:Har du kollat att den får fram ström till motorn? testa att mäta på på inkoppling vid motorn och se om du har ström dit, om inte annat ohm mäta linningarna för att se om motorn är hel
Har inte kollat om det går ström fram till motorn. Anledningen är sättet den lade av på. Först var den trött, sen tröttare, sen så trött att det bara klickade i den, och till slut la den av. Den har alltså dött stegvis.

När jag öppnar luckan nu så gör motorn ingenting alls, däremot klickar det till någonstans en stund efter att jag öppnat den fullt. Samma klick som kommer när man öppnar med elmotorn, det där när den liksom kopplar ur.

Pga detta så tror jag inte det är strömförsörjningen som är felet. Men klart man borde mäta egentligen...
Användarvisningsbild
av apersson850
Kan ju precis lika gärna vara ett kontaktdon som blivit överhettat. Efterhand har det blivit sämre och sämre, och nu går det inte alls.

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och int[…]

DRL problem

Beter sig strålkastaren likadant om du anv&a[…]