Moderator: Moderatorer
Brainy skrev:Borde inte detta gå på maskinskadeförsäkringen?Nix, redan kollat det med Volvia. Täcks inte. Motor, drivlina osv samt lite instrumentering, växelspak och sånt. Inte dörrar, fönsterhissar, baklucka osv.
Tartryffel skrev:Har plockat ner och fått fram pumpen, den har inte läckt i alla fall, all olja är kvar och allt är torrt och fint. Så då är det väl bara själva elmotorn kvar som kan ha gett upp?Nja.. Det kan vara ett inre läckage... En packning eller O-ring som läcker. Jag tror att du ska försöka skicka pumpen på reparation.
Kan fota den om någon vill se?
Tartryffel skrev:Och volvia som försökte få mig att teckna försäkring där med motiveringen att deras maskinskadeförsäkring "täcker allt" till skillnad från många konkurrenter. Med Volvia-försäkring skulle det aldrig vara något snack...Brainy skrev:Borde inte detta gå på maskinskadeförsäkringen?Nix, redan kollat det med Volvia. Täcks inte. Motor, drivlina osv samt lite instrumentering, växelspak och sånt. Inte dörrar, fönsterhissar, baklucka osv.
Tartryffel skrev:Tack för det tipset. Ska höra med dem i morgon.Självklart måste du berätta för oss hur det här löser sig. Vi många som har det här att vänta. ?:-/ ??:-/
corzair skrev:Har du kollat att den får fram ström till motorn? testa att mäta på på inkoppling vid motorn och se om du har ström dit, om inte annat ohm mäta linningarna för att se om motorn är helHar inte kollat om det går ström fram till motorn. Anledningen är sättet den lade av på. Först var den trött, sen tröttare, sen så trött att det bara klickade i den, och till slut la den av. Den har alltså dött stegvis.
Hur du kunde ha en Tesla i flera år och int[…]