Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 244volvo
Hej!

Idag tvärdog 240in, som om man skulle vrida av tändningen. Den har aldrig krånglat förut.
Det började med att stereon börja glappa och sedan la den av helt. Lika med vindrutetorkarna och kupefläkten. Dom är hur sega som helst.
Sen så har en fläktrem gått av och den andra har vridit på sig så ränderna ligger uppåt. Det händer ingenting när jag vrider på nyckeln. Det klickar inte vid startmotorn. Har ström i batteriet, har mätt med multimeter. Det ända som händer när jag vrider på nyckeln är att alla lampor på instrumentet lyser inget mer. Jag har ingen aning vad det kan vara för fel. Så alla svar är välkomna.

mvh Johan.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Vilken spänning mäter du vid batteriet? Prova att sätta en startkabel mellam batteriets minuspol och en bra kontaktpunkt på motorn detta för att se om det kan vara ett jordfel.

Mvh GK
av Volvo264GLE
Är det remmen till generatorn som har gått av? Då kan den kommit in mellan någon annan rem och vänt om lite grann..
Som GK frågae, hur stor är spänningen du har? Och hur dog den? Körde du och så helt plötsligt dog den? Eller tändes några varningslampor och elprylar började sluta fungera osv.?
av 244volvo
Tack för svar. Laddade batteriet och böt remmarna som va av, gjorde ren diverse kablar/kontakter och vips, så hoppa den igång :)

mvh Johan.

Jag har också en V70 D3-2011 med varma/heta […]

Intressant, har varit med om dåligt/trå[…]

Hej! Blev erbjuden en uppsättning 19”-f[…]

Anliggande frambroms 740

Jag brukar skruva ur glidpinnarna och vända o[…]