Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

allright, just renoverat toppen efter att kammremmen rykt. fiplat till någonting så den läcker olja

co:7,2 (0,5)
co 2500 6,8 (0,3)
hc 704 (100)
lambda 0,86 (0,96-1,04)

lambdalampan tänds ganska omgående efter att man nollat alla fel på både 2an o 6an
fick felkod 1-2-1 och 1-3-1 från 2an, (ingen/felaktig signal från lmm och utebliven signal från tändlägesgivaren)
felspånade tills jag fick järnsläpp och tryckte i en ny lmm, nollade o provade köra fanskapet lite, då försvan felkoden för tändlägesgivaren men inte för lmmen, nåja tändlägesgivaren borde väll ändå inte va problemet för då borde inte motorn gå överhuvudtaget?. lambdalampan tänds fortfarande illa kvickt.... så nu sitter jag under en gran i skogen, yrar och äter mask. ber om vägledning från volvogudarnas dimension
allright nu har jag äntligen mätt lambdan efter lite komplikationer, från kall motor till varm vandrade den sakta från 0,5v till 0,85v, dvs fet, motorn studsar och hoppar på lågvarven när motorn är kall och vitryker men det går över när motorn blir varm

Läs också kommentaren till artikeln, h&[…]

Slangar v70

Fel av mig, evap purge valve sitter bredvid batter[…]

Dålig broms

I höstas köpte jag en huvudbromcylinder […]

Kopplingen tar högt upp.

Jag har läst på litegrann. Om man har e[…]