- mån 02 apr 2012, 07:53
#633579
Har en volvo 240 87:a med b21a motor i tror jag.(förgasare)
Problemet är att på senare dar så har den blivit ricktigt svårstartad.
Man försöker starta den och ljudet låter instängt den puttrar å sen dör den. Man får hålla på att trycka på gasen hela tiden sen efter 15-20 minuter så kommer den igång, och när den väl kommer igång så skriker rämmen som bara f*n ändå är den spänd,kan det va så att man spänt den för hårt men det borde la inte påverka starten? Den går ricktigt bra när man väl kör,men har väldigt lätt för att dö vid röd ljus inte så att den dör med en gång utan man stannar å så hör man hur tomgången sänker sig, händer även om man bromsar in för hårt då dör den med en gång. misstänkte någon läcka någonstanns så jag bytte insugspackning och även stift, fördelarlock, rotor,har även sätt över diverse slangar efter sprickor mm. men ingen skillnad. Kan det vara bränsle pump som håller på att ge sig? är ej så kunnig.
Någon som har någon bra ide får gärna komma med svar..
Mvh
Problemet är att på senare dar så har den blivit ricktigt svårstartad.
Man försöker starta den och ljudet låter instängt den puttrar å sen dör den. Man får hålla på att trycka på gasen hela tiden sen efter 15-20 minuter så kommer den igång, och när den väl kommer igång så skriker rämmen som bara f*n ändå är den spänd,kan det va så att man spänt den för hårt men det borde la inte påverka starten? Den går ricktigt bra när man väl kör,men har väldigt lätt för att dö vid röd ljus inte så att den dör med en gång utan man stannar å så hör man hur tomgången sänker sig, händer även om man bromsar in för hårt då dör den med en gång. misstänkte någon läcka någonstanns så jag bytte insugspackning och även stift, fördelarlock, rotor,har även sätt över diverse slangar efter sprickor mm. men ingen skillnad. Kan det vara bränsle pump som håller på att ge sig? är ej så kunnig.
Någon som har någon bra ide får gärna komma med svar..
Mvh
Senast redigerad av 4 Knorr, redigerad totalt 0 gång.