Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Chrysler1965
På tyget vid A stolparna på båda sidor så blir det fuktigt när det regnar
Är det någon som har varit med om det tidigare? Kan det läcka från fram rutan?
Eller är det från infästningen av tak railsen?
Det är en Volvo xc90 t6:a årsmodell 2003 som jag har
:) tack känns skönt att ha något att gå efter och desutom slippa felsöka så förbannat mycket själv det första jag ska göra i morgon är att montera ned inrednings detaljerna runt A stolparna och kolla på dräneringsrören som troligen är problemet kommer göra ett inlägg efter ingreppet så får ni se om det funka eller inte
tusen tack till er som svarat tack vare er kan jag säga att det här forumet är ett av det bästa när det gäller att få snabba svar och ideer om bil problem tack än en gång :)
av ulfnec
Är övertygad att det är dreneringsrören som är igensatta i takluckan, ta en svetstråd (en som är böjbar) och pilla försiktigt. Inte behöver du ta bort inredningen inte
//uffe
Jag plockade bort inredningen runt A stolparna det var det lättaste tians hylsa och en skruvmejsel för att lyfta pluggen i handtagen sen var det bara att ta bort gummi genomföringen längs ner och blåsa rent med tryck luft och sen blåsa slangen från takluckan OBS!! se bara till att slangen inte hänger inne i bilen utan i en hink eller ut igenom rutan. Något som jag fick lära mig den hårda vägen var att det är dumt att plocka bort slangen från gummigenomföringen när slangen var full med vatten resultatet blev lervälling över hela instrumentpanelen och en extra timme i garaget för att tvätta insidan av bilen :(
Hade värsta turen om man säger så för blev regnoväder under natten och hela dagen efter och inte ett fukt spår i bilen :)

En av få intressanta nya bilar detta, ska b[…]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än Vol[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]