Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av OptimusPrime
Hej, finns det någon här på forumet som har erfarenhet av de nya LED-extraljusramperna? Exempelvis Vision X Reflex Bar (http://www.visionxusa.com/LED-Reflex_Li ... ba44ef74c6). Finns även ett märke som heter Rigid Industries (http://www.rigidindustries.com).

Tror ni de är bättre än vanliga Hella FF-50 (som inte ger så mycket ljus enligt testerna)? LED drar i allafall mindre ström...
av perhall
Jag tror att de lyser ungefär som Xenon, men är dyrare och drar mindre ström. Min entydiga erfarenhet från bilar med LED-strålkastare är att de lyser ungefär som bra xenonljus./PH
Användarvisningsbild
av Bjørn
Dette kan være løsningen for å montere ekstralys på biler med adaptiv cruisecontrol.
Kan jo montere en slik under skiltet eventuelt inni nedre grillen.
Användarvisningsbild
av Bjørn
Bild
Dette ser da bra ut! Når det i tillegg er over 17000 lumen fra en slik så skulle det vel være i klasse med tradisjonelle xenonlamper.
Lurer på å bestille en slik fra visionx.
Användarvisningsbild
av OptimusPrime
Jag blev avrådd av min mekaniker att montera en ramp eftersom jag redan har två 175mm extraljus i fronten. Motor-kylningen kan försämras. Tydligen funkar luftintaget under reg-plåten som den huvudsakliga kyl-kanalen. Så jag tror jag lägger ner det.
Användarvisningsbild
av Bjørn
Ja, da har jeg bestilt led bar fra vision x. Tenker å sette den i grillen under skiltet. Hvis kjøling blir et problem så skifter jeg den øvre grillen til en vanlig D5 grill, dvs helt åpen grill.
Er spent å se hvordan dette blir sammenlignet med tradisjonelle xenon 1000 metere.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
OptimusPrime skrev:Jag blev avrådd av min mekaniker att montera en ramp eftersom jag redan har två 175mm extraljus i fronten. Motor-kylningen kan försämras. Tydligen funkar luftintaget under reg-plåten som den huvudsakliga kyl-kanalen. Så jag tror jag lägger ner det.
En tanke bara.

Kylningen är väl dimmentionerad för att klara att dra en maxlastad släpkärra uppför brantaste backen i death valley när det är +58 grader i skuggan. Biltillverkaren gör väl köldtest i Kiruna och värmetest i någon Öken. Så vissa marginaler borde ju finnas även om flödet försämras helt säker som du säger.
Användarvisningsbild
av Bjørn
poseidon skrev:Hur är den skyddad från stenskott?
tror de skal være solide nok.
Användarvisningsbild
av Bjørn
VolvoB20 skrev:
OptimusPrime skrev:Jag blev avrådd av min mekaniker att montera en ramp eftersom jag redan har två 175mm extraljus i fronten. Motor-kylningen kan försämras. Tydligen funkar luftintaget under reg-plåten som den huvudsakliga kyl-kanalen. Så jag tror jag lägger ner det.
En tanke bara.

Kylningen är väl dimmentionerad för att klara att dra en maxlastad släpkärra uppför brantaste backen i death valley när det är +58 grader i skuggan. Biltillverkaren gör väl köldtest i Kiruna och värmetest i någon Öken. Så vissa marginaler borde ju finnas även om flödet försämras helt säker som du säger.
Håper det er litt margin ja.

Är det bara att såga där dosans tv[…]

Det är ju en gammal sanning att man inte ska […]

Kan du klippa loss en provbit på något[…]

Fick du nån koll på detta? Jag har n[…]