Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av 2444ever
Tips för att piffa upp snuset. Ha i en skvätt whisky, det ger en skön konsistens och en god smak.
Vision:
Att ha i rätt mängd whisky i snuset så smaken och konsistensen blir bra. För lite = inte lika gott, för mycket = för rinnigt.
Problem:
Whiskyn har en förmåga att krypa in i själva dosan och materialet blir genomblött av whiskyn, samt att snuset då följaktligen blir torrare.

Efter diverse forskning som inkluderat empiriska försök har jag kommit fram till följande förfarande för den optimala blandningen av whisky i snus.

Material: General(självklart)snus, whisky (Stewart's tycker jag fungerar bäst, rökiga blir inte bra, även konjak funkar bra).

Bild
  1. Häll över snuset i t.ex. en tallrik, finfördela.
  2. Häll tillbaka lite lagom snus för att knåda runt botten (detta görs för att snuset inte skall krypa in i själva dosan), c.a 1,5 matsked är lagom. Fördela runt botten av dosan mot sidan, knåda noga runtom så det blir som en slags isolering mot whiskyn. På bilden är det färdigknådat, det ser dock ut som att det går ända upp mot locket, det gör det inte (skuggor). Från botten upp till 2/3 av sidan, och lika långt in på botten blir lagom.
    Det är alltså i skarven botten/sida som den svaga länken är, där har det en förmåga att krypa in i själva dosan.
  3. Häll whiskyn över snuset i tallriken och blanda noga, man märker när det är lagom, jag tar c.a 1,7 cm upp i en ordinär whiskykork.
  4. Häll över det blandade snuset i dosan - klart
Detta är ju också ett tips om man vill fräscha upp lite torrt snus. En liten varning dock, numera tycker jag att vanligt opreparerat snus smakar sådär och är för torrt.

Fyll gärna på med lite andra hemmasnickrade recept.
Senast redigerad av 1 2444ever, redigerad totalt 0 gånger.
Sprit har även hittat till min dosa ibland.
Snusar själv Generalen men Granit går an.
Köp Granit och återanvänd sedan den dosan som är helt i plast.
Sprit har även hittat till min dosa ibland.

Dont snus and drive :shock:
Blanda cognac i snuset!? :shock: Cognac förtjänar så mycket mer än att bli utblandat i något så vidrigt som snus. Det ör bättre att hälla ut det i så fall. Hoppas verkligen inte att det är en bättre sort du använder. Detta var det värsta jag sett på länge :(
:)
Hade jag varit en fin cognac och någon hade velat blanda in mig i snus hade jag sagt "nej nej, I'm not worthy", jag tror de flesta cognacerna hade bönat och bett om att få vara med.
Och jo, endast fina sorter får vara i mitt snus.

OBS! Detta gäller generalsnus, för övriga sorter kan jag delvis ge dig rätt
av PTV
Som inbiten snusare dygnet runt (General naturligtvis) sedan trettio år tillbaka så tackar jag för tipset samt undrar hur man egentligen luktar efter denna snus och spritmixning.Kanske inte världens bästa försvar vid en eventuell trafikkontroll med att påstå att lukten kommer från en spritblandad snus.BIG LOL. :lol:
Vet inte om det var en seriös fråga, men jag har alltid något iblandat (tycker inte det är gott utan numera, för torrt) och det har hänt att jag blivit stoppad med snus inne, ingen har reagerat. Tror inte att det luktar något av det man blandar i. Iofs om du skulle blanda 50/50 kanske det skulle bli problem :)
av PTV
Seriöst då och seriöst nu.Som sagt, efter trettio år med snus under läppen så har man ju vant sig vid snuslukten till skillnad mot de som inte använder denna form av tobak.Innan Beng Sändh sålde sitt lilla micro tobaksbolag så saluförde han ju ett eget whiskey snus där han själv mixade dessa ingredienser som kunde ge de mer oerfarna tobaksanvändarna ett visst bakslag om man så säger ha ha ... Därav frågan om denna spritlukt.50/50 låter väl aningen mycket om man inte vill ha snusen i någon form av soppa.Får väl prova och se om det var ett bra förslag. :D

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]