Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tobbepp
Nu har man som bokat service hos volvo som en äkta högavlönad dåre..

Grundserv 3000.-
Byte xenon + alla positionsljus 4000.-
Bromsvätskebyte 1000.-
Stänklappar runtom lackerade 3000.-
lånebil 400.-

Någon som vet hur priserna ser ut på andra verkstäder?

V70 -07 170hk
av basberoende
stänklappar för 3000:- var dyrt. Kostar 600 att köpa, sen gav jag 500:- för lackering svart och ca 45 minuters jobb för ett montera.
Användarvisningsbild
av fisse
Att lämna bilen på Volvo skulle jag göra om pengar inte var ett hinder i livet och att det kvittar om
jag förlorar några tusen/hundra kronor/år. Absolut inget illa mot dig så ta inte illa upp :wink: Det jag menar är att det finns
alternativ till Volvo. Jag har en liten privat verkstad som servar min bil och har gjort i snart 10 år!
Jag litar på min mekaniker till100% och vet att han gör ett super jobb varje gång. Det är ju han som får skiten vid nästa service om han slarvar!
Det här blivit många tusenlappar sparade under åren. Jag är ju lite knäpp men jag brukar ibland ringa o
kolla med märkesverkstaden efter en service, och deras priser får en att må så bra! Pga sparade pengar :mrgreen:
För min del blir det Volvo vid komplicerade fel som min mekaniker ej kan lösa, det har som tur är bara hänt 1 gång
på 10 år! Ett prisexempel på bromsvätske bytet du skulle göra på Volvo gav jag
680:- för vid senaste servicen. Det kanske inte är mycket besparing men 320:- kan man ha till roligare saker!
av llesrof
andy78 skrev:Vad ingår i en grundservice för 3000kr?
Oljebyte plus att mekanikern sparkar lite på däcken medans oljan rinner ut :mrgreen:

Fisse... det finns en del fördelar med märkesverkstade, Volvo Assistans till exempel. Det kan inte "Nisses bilverkstad & Gräsklipparservice" erbjuda. Det är värt en del för mig att ha den tryggheten. Men visst, för vissa jobb lämnar jag in min bil till en annan verkstad men servicarna får volvoverkstaden sköta. Jag lämnar min till Mekonomen här i byn men de är inte mycket billigare än volvoverkstaden, tyvärr.
Användarvisningsbild
av fisse
Som sagt det är ju upp till var och en! Vissa upplever det som en trygghet, men jag personligen tycker det är
försäljningstrick och båg. Assistans kan man få från fler aktörer på marknaden än Volvo.
Jag tänker aldrig lämna min bil på märkesverkstad igen, då ska det knipa duktigt!
Det duger gott med den gräsklipparservice jag får :mrgreen: :-)-)
Användarvisningsbild
av gooose
llesrof skrev:
andy78 skrev:Vad ingår i en grundservice för 3000kr?
Oljebyte plus att mekanikern sparkar lite på däcken medans oljan rinner ut :mrgreen:

Attans vilken "vig" mekaniker du har.. ;-//
Jag kommer inte på långa vägar i närheten av hjulen när jag har bilen upphissad och låter oljan rinna ur
Slår vad om att din mekaniker är en tjej oxo då kan man bli riktigt avundsjuk på sådan vighet :oops:

//Goose
av tobbepp
Ni har rätt, det känns som ett rejält påslag på alla saker som jag räknade upp, dock tyckte jag att "oljebytet + 2.0" inte var så saftigt.

Men har för tillfället ingen verkstad i närheten som jag litar på, hört allt för många skäckisar. Om volvo tabbar sig så har man iallafall kvittot man kan bitch-slappa dem med :wink:
Sen gäller det att börja bygga upp "goodwill" kontot lite :wink:
av Droopy
tobbepp skrev:Nu har man som bokat service hos volvo som en äkta högavlönad dåre..

Grundserv 3000.-
Byte xenon + alla positionsljus 4000.-
Bromsvätskebyte 1000.-
Stänklappar runtom lackerade 3000.-
lånebil 400.-

Någon som vet hur priserna ser ut på andra verkstäder?

V70 -07 170hk
det där kan ju aldrig vara möljligt, grundservice för 3k låter otroligt dyrt, byte av xenon mm låter väl ok, lacka stänklappar 3k, det går färg filler, papper och mjukmedel för 100sek och det lär inte ta mer än en timme max, hutlöst. Bromsvätskan lär de ju bara byta i koppen, tar 2min + några dl bromsvätska.
Användarvisningsbild
av StringerBell
Vita löner, lokalhyra, etc.

En av få intressanta nya bilar detta, ska b[…]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än Vol[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]