Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Ja som ovan, hur gör man för att skrotanmäla en bil till bilregistret när man bara har papperna på den och bilen redan är skrotad?

Jag vet att det är fel och lite klantigt men det blev som blev. Ett par gamla skrotbilar åkte hastigt o lustigt till stena metall med chassibrickor och reg.plåtar o allt, och nu sitter jag kvar här med papperna och får betala registeravgift varje år. Visserligen 65kr är inga pengar men det är så himla tråkigt att betala för något som inte finns..

Hur ska jag göra för att bli av med papperna, en seriös aukt. bilskrotare vill nog inte ta i papperna med tång så länge det inte finns chassibrickor med..
av *pettson*
Kan du påvisa att stena metall har tagit dom, samt vilka registreringsnummer dom hade så behöver du inte vara orolig.
Jag kan inte tänka mej en endaste bilskrot har nåt emot att ta in dina papper och håva in skrotningspremien för att göra absolut ingenting.
Ptja.. Jag kan påstå att bilarna har åkt till stena för det är sant, men jag kan inte bevisa det. Händelsen ligger ett par år tillbaks i tiden och det finns inga kvitton eller dylikt.

Men det enklaste är väl att jag åker förbi närmsta skrot och pratar direkt med dom ifall det går att lösa.

Jag tänkte bara om någon här tyckte att man skulle ta kontakt med transportstyrelsen för att lösa saken, för det var också en tanke jag hade.
Kontakta transportstyrelsen och hävda att bilarna är sålda till okänd person för ett par år sedan och att nya ägaren skulle posta ägarbytespapperen men tydligen inte har gjort det. Har du då väntat "ett par år" redan borde de kunna befria dig från ägarskapet mer eller mindre omgående.
TomClaesson skrev:ska då passa på och fråga om dom tar emot endast papperna..
Hmmm du skrev något om öppna kort och bedrägligt beteende, att låta någon annan ljuga för transportstyrelsen i ditt ställe om att bilen är omhändertagen hos en auktoriserad bilskrot anser jag inte vara speciellt mycket ärligare.
Det är bara att skriva ett brev till Transportstyrelsen och säga precis som det är, garanterat så tas dom då ur registret. Det har då jag gjort med en par bilar.

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]