NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Vojje
hozz skrev: Själv är jag 202cm och 115Kg. Kanske det beror på oträning?
Eller ålder! Personen i fråga är över 65 år. Eller bara en fråga om värdighet. Den bil som jag personligen helst kliver in i (och inte gärna ur) är naturligtvis Voyagern. Har en kompis med en Q7. Den är det fritt fall ur :D .
Användarvisningsbild
av hozz
Eller ålder! Personen i fråga är över 65 år. Eller bara en fråga om värdighet. Den bil som jag personligen helst kliver in i (och inte gärna ur) är naturligtvis Voyagern. Har en kompis med en Q7. Den är det fritt fall ur .
Haha...låter som min granne som ramlar ur sin nämda Voyager-99 och 68 bast. Merca bl.a har väl en modell med måsvinge annars?
Användarvisningsbild
av Tomas88
Vojje skrev:
Tomas88 skrev: Är själv van vid att ha fyra dörrar på bilen...
Du tycker inte att dörrarna är väl stora? Så stora att det blir trångt att komma i och ur bilen om en annan bil står jämte på en parkering?
Visst är dörrarna större men man behöver ju inte öppna dörren längre för att få samma öppning som på en mindre. Alltså totala bredden blir ju ändå den samma. Däremot så är ju dörrarna pga storleken tyngre så de blir kanske inte lika smidiga att hantera på en trång parkeringsplats.
Jackan kan man visst lägga på passagerarplatsen fram men bara om man kör själv.
av john.h
Vojje skrev:
Tomas88 skrev: Är själv van vid att ha fyra dörrar på bilen...
Du tycker inte att dörrarna är väl stora? Så stora att det blir trångt att komma i och ur bilen om en annan bil står jämte på en parkering?

Jag på blyga 172cm tyckte att dörrarna var för stora och även tunga. På tighta parkeringar var dom grymt otympliga tyckte jag,
men alla är ju olika. Någon kanske tycker dom var perfekta.
av jompass
Nja, ang dörrarna så är de betydligt större, och som någon skrev här så är det inte lika enkelt/smidigt att öppna dem i trånga utrymmen. Vanligvis så skitar man ner jackan när man klämmer sig in baklänges. Sen är det ju frågan vem som parkerar längst fram på COOP parkeringen och klämmer in sig i första bästa lucka. Regeln är att alltid parkera läääängst bort, aldrig brevid bilar med solskydd med "my little pony" och heller aldrig brevid äldre bilar än 3 år.

Tänkte inte så mycket på det när jag köpte min C30 för snart 3 år sen, men idag är jag rätt less på att bara ha två dörrar. även fast jag åker själv 99 ggr av 100 så äre jäkligt bökigt när man ska ha in folk i baksätet.
Nästa gång det blir cupé så blire en porsche i 50:års krisen.

I övrigt en mycket bra bil, jäkligt kul och lätt att köra den. Relativt smidig. Dock är den inte så liten som folk kan tro. tror att den är knappt 2 dm kortare än s40 (rätta mig om jag har fel) men just av den anledningen så passar den suveränt både i stan, samt att dra iväg på lite längre resor med en hel del packning i. Fäller du baksätet så får du in en massa skit.

Tycker absolut TS ska slå till på en 2.4 el t5:a. kör själv 1,8f och snittar dryga litern på 95 och ca 1.3 på E85. Dock fördel idagsläget då man spar runt 3 spänn milen på E85. :P :P
av zauer
Det blev ett inköp utav en T5 07:a. Skall hämta den imon. Momentum med High preformance paketet.
Är det någon som vet på rakarm när kamrem m.m. skall bytas?
Kommer bli en helg med mycket bilkörning =)
Är det någon som vet någon webshop där man kan beställa mugghållar insatsen?

Tack för alla kommentarer
av Lövet
Kamrem byts vid 18000 mil om jag minns rätt
Användarvisningsbild
av Tomas88
18000mil eller 10 år är det tror jag.
Låter som du har exakt lika dan bil som jag.
Grattis till bilköpet.
Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]

Vilken ratt? 240

Hej på er. Har en VOLVO 245-833 GL 1993. Nu […]

Hej Jag behöver byta ut mina 21" frikt[…]