Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hittar väll inget direkt bra forum men det är ju en V70 MY2012 jag har. Den enda appen som inte funkar efter uppgraderingen av min HTC igår ät Volvo-appen. Den kan inte kommunicera med internet. Allt annat funkar klockrent. Vet Volvo om det så kommer kanske det kommer en update inom kort.
Så, då har även jag fått uppgraderingen till Android 4 (ICS, IceCream Sandwish (4.0.3)) på min HTC Sensation XE.

Då upptäcker jag att Volvo On-Call-appen inte fungerar över telenätet (3G o.s.v.).
Dock så funkar allt som det ska över WiFi.

Någon annan som upplever samma?
Någon som det funkar för (över telenätet med Android 4 ICS)?
Vad kör ni för telefon (märke, modell)?

Någon som hört något om uppdatering av appen?

Någon som har en bra adress för felanmälan av appen? Google Play-länken går bara till Volvos huvudsida.

/Richard
Jag har ju samma problem och har haft det sedan början av mars. Jag har felanmält till Volvo och de säger åt mig att installera om appen. Det har jag gjort utan att det blir bättre. "Bra" att fler har problem för då kanske Volvo får tummen ur till slut och fixar en fungerande uppdatering.
Detta svaret fick jag från Volvos sida på Facebook nu idag:
Volvo Personbilar Sverige wrote: "Hej Richard. Vi känner till problemet som ligger hos Android. De har meddelat att en lösning ska komma vecka 20."
Lite konstigt svar tycker jag. Särskilt med tanke på att ytterst få telefoner har "plain vanilla" Android. Det flesta är tweakade av hårdvarutillverkaren.
Men men, vi får se i mitten av maj (vecka 20).

Over 'n' out!
/R
Alla andra appar har ju full access till internet via 3G så klart. Konstigt att Volvo kräver WLAN ...
Psyko skrev:Har inga problem med appen i en SGS2 med ICS = Android 4.0.3
Jag har ingen Volvo-app, men flera andra appar krånglar, telefonen hänger sig hela tiden.
Samma telefon med samma OS.
Grymt less, det känns som 4000:- är bortkastade eftersom min gamla HTC funkar bättre.
Det dök upp en ny version av Volvo On-call för Android nu ikväll. Version 1.2.

Inte heller med denna fungerar det över telenätet, bara WiFi. :x

Men nu får man i alla fall ett felmeddelande.
Bild

Någon annan som installerat?
Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]