- lör 07 apr 2012, 19:45
Jag håller på och flyttar och är totalt beroende av min Volvo 855 -96. Dessvärre tyckte någon under natten att den såg otroligt intressant och värdefull ut så de beslöt sig för att försöka bryta sig in i bilen. Sagt och gjort har man slagit in vad jag gissar är en skruvmejsel in i båda dörrlåsen och försökt vrida runt. Resultatet är att ena sidans låskolv har brutits av och låg på marken. På andra sidan sitter det mesta av låskolven kvar men efter många försök så kan jag inte öppna den med mina nycklar ändå. Jag gissar när jag kikar in i låset att låsets manicker som ska forma sig efter nyckeln är förstörda för alla ligger på samma nivå utan att röra på sig.
Bagageluckans lås har aldrig fungerat så länge jag haft bilen. Det har inte behövts då den ju öppnats med centrallåset... Således kan jag inte öppna därigenom för att ta mig in i bilen heller.
Så nu är den stora frågan, vad gör jag?
Jag vet att jag inte kan fråga hur man bryter sig in i sin egen bil för att vi inte ska sprida inbrottsknep här, men jag MÅSTE tömma mitt hus och garage i helgen och att få tag på en hyrlastbil eller liknande nu känns svårjagat och en ekonomi som jag inte riktigt har för tillfället med dubbelt boende. Det bästa vore om jag kunde ta mig in i bilen och fixa klart min flytt och oroa mig för skruttbilen senare.
Alla förslag är välkomna! Om det inte lämpar sig för forumet så PMa gärna.
Bagageluckans lås har aldrig fungerat så länge jag haft bilen. Det har inte behövts då den ju öppnats med centrallåset... Således kan jag inte öppna därigenom för att ta mig in i bilen heller.
Så nu är den stora frågan, vad gör jag?
Jag vet att jag inte kan fråga hur man bryter sig in i sin egen bil för att vi inte ska sprida inbrottsknep här, men jag MÅSTE tömma mitt hus och garage i helgen och att få tag på en hyrlastbil eller liknande nu känns svårjagat och en ekonomi som jag inte riktigt har för tillfället med dubbelt boende. Det bästa vore om jag kunde ta mig in i bilen och fixa klart min flytt och oroa mig för skruttbilen senare.
Alla förslag är välkomna! Om det inte lämpar sig för forumet så PMa gärna.
- By TioTusenKRBil