I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Alfredo
En bekant till Mig som har en Volvo GLT V70 170 hk år 2000 undrar om det går att chippa sin bil, Han hade frågat och fått till svar att det inte går.
av thejensen
du kan mer eller mindre chippa alla bilar bara att vissa inte gör det om du inte har turbo som bsr de trimmar bara turbo bilar om jag inte mins fel :P
av Stettler
Det går! Men ger inte speciellt mycket effekt per krona.
Har för mig att vi talar om ca: 17Hk vid optimering av boxar och avgassystem.
Användarvisningsbild
av Alfredo
Stettler skrev:Det går! Men ger inte speciellt mycket effekt per krona.
Har för mig att vi talar om ca: 17Hk vid optimering av boxar och avgassystem.
Tackar, Jag ska vidarbefodra uppgifterna, säkert märks dessa 17 hk tillexempel vid omkörning. Men om det kostar 3000 kr klart att det inte lönar sig.
Användarvisningsbild
av Alfredo
Funderar att skaffa en S/V70 åt Mig på 193 hk som kanske har gått strax under 20000 mil. Är en sådan bil körd för mycket att chippa så det blir ungefär 30-40 hästar till. Kommer såppa förbrukningen att öka vid normal körning.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Milen i sig spelar inte sådär jättestor roll, det är snarare hur välservad och omhändertagen motorn är.
Förbrukningen kan i vissa fall minska då programvaran är bättre optimerad än original.

edit: upptäckte just att denna tråd va lite gammal... aja :P

Hej alla, Vet folk här om skillnaden mellan […]

"Limp home mode" ?

Samma visa idag igen ! :mad: Bilen svarar inte p&a[…]

Det var även 16 år sedan som kamremme[…]

Polestar 5

Snygg och snabb bil, men jag tror Polestar kommer […]