Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sismo
hej har ett ganska knepigt problem då ja e ganska kunnig på volvo.
har en volvo 440k 94 årsmodell med 2,0 liters motorn.
Det hela börja med att ja hade ett läckande värmeelement tog bort instrumentbrädan och div grejor fixa dit det nya och det funkar utmärkt. Nu till det roliga skulle till jobbet en morgon var tvungen att tanka så klart stanna vid pumpen stängde av bilen ångrade mig o skulle starta igen inom loppet av en seckund. då tveka bilen lite men den rasslade igång. så kör jag bort bilen direkt åt sidan för ja har en arg stressad gubbe bakom mig. går in och betalar
kommer ut o bilen vill inte starta. så jag ringer en bekant o vi provar bogsera o då prova jag starta med hjälp av att han bogsera mig bilen statade sen körde hem den stängde av. sen ville den inte starta igen. jag byter soppa pump bilen funkar inte en provar ta bort reläet till syremätgivaren och bilen startar för med det i har jag ingen gnista fast man kan stoppa i det medan bilen är igång. och när jag väl kör bilen så gör den bara 3000 varv i minuten och liksom som varvstoppar vid 130 :twisted: .....ligt irriterande för den liksom hoppar så man skulle behöva ha njurbälte. skulle va väldigt taksam för hjälp.

mvh Morgan Sismo.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Har du tagit ut felkoder? Kan vara så att motorn går i "Limp home mode".

Mvh GK
av sismo
Hej har provat men har något brott på en kabel till felkodsmodulen. Vad menar du med home mode? För helt plötslig går den som en klocka i tex 150 km o sen helt plötsligt stryper sig igen ? Mvh morgan
Bränsletryck B230fb.

Det brukar vara c:a 2,5 kg på tomgång […]

Xc60 My26 T6 230v laddare

Har också en fundering kring motor/kup&eacut[…]

Jag har fortfarande 3.4.4 som jag fick den 16 juli[…]

XC90 gen 1-fälgar på V60

Hej! Blev erbjuden en uppsättning 19”[…]