Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av llesrof
#635167
Asak skrev:
llesrof skrev:Det som låter mest orimligt i den här historien och som skulle få mig att tro att det handlar om en bluff, är att Posten erkänner ett misstag och faktiskt lovat att betala ut ersättning.
Detta enligt honom.
Precis! Skall man ljuga så skall man göra det trovärdigt. Det hade vart lättare att tro honom om han snackat om att han blivit bortförd om utomjordingar och därför inte kunnat skicka paketet. Att ljuga om att Posten förstört paketet och lovat att betala ut ersättning går man ju inte på :mrgreen:
av llesrof
#635224
Dalmans skrev:Varför skulle inte posten betala ut ersättning för ett paket dom skadat. Jag jobbar på posten logistik och vet flertalet fall där kunder fått paket med trasigt innehåll där dom fått ersättning från posten.
För att Posten är ett j-vla skitföretag. Varken mer eller mindre. Sedan får du tycka vad du vill om Posten, jag har i alla fall min åsikt klar :wink:
av qwerty
#635290
Posten sverige är absolut och fastgjutet för evigt ohotade på plats nr 1 vad gäller usel kundservice vid problem bland svenska företag.

Hoppas och tror att posten inom 10 år är borta, andra aktörer tar över mer och mer av marknaden. Posten bör försvinna, det går inte att skapa sämre tjänster till högre priser och hoppas att skutan vänder åter mot ytan när det är just dåliga tjänster och högre priser som sänker dom.
Sen är min erfarenhet att de tar fasiken inte ansvar för ett skit utan hittar kryphål överallt i det finstilta.

Ska man lyckas få ut ersättning för något är det REK alt. Värde som gäller endast som fraktsätt, vilket är dyra tillägg. Ändå kommer de hävda att man packat fel och därmed ligger inte ansvaret på posten så man hamnar att tjata med olika personer fram och åter i många turer, till slut ger man upp då tidsåtgången inte gör det värt mot varans värde längre, och principer kan man inte äta.
Användarvisningsbild
av Mabuse
#635669
Bussgods är inte något att räkna med heller. De skulle leverera ett paket med sprit ifrån Tyskland i slutet av oktober. De påstår att paketet tappades i backen (men jag fick aldrig chansen att inspektera det). Min skadeanmälan blev lika snabbt bort-supen som mitt paket, och nu nästan ett halvår senare håller LOCADI och Bussgods fortfarande på att slarva med ärendet. Jag har inte sett varken pengar eller gods. Så djälva uselt som Bussgods har hanterat ärendet är det konstigt att de fortfarande har ett fungerande företag. Jag ringde fyra veckor i rad, och varje gång blev jag lovad "vi ska titta på det här och återkommer i morgon". Inte ett skit hände.

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]