Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volbo
Hejsan!!!

Jag har problem med bränslemätaren på min s80 2.5t 2007. Tankar jag bilen till full, så verkar mätaren fungera normalt fram tills att det är 1/4 bränsle kvar, sedan så kan den helt plötsligt hoppa till tom och varningslampan lyser. Tankar jag den dock lite mindre en full så kan den hoppa till tom direkt på samma sätt. Den är väldigt varierande, ibland funkar den bra, men oftast inte. Det känns som att jag måste tanka bilen hela tiden vilket leder till väldigt osäkra körningar (vill inte få bensin stopp).

Därför undrar jag om någon upplevt samma sak och kanske vet vad problemet kan vara?
av Johannnes
volbo skrev:kollade igenom ena tråden där problemet var armaturen, så jag måste alltså byta den för drygt 8000 kr? helvete vad dyrt :S
Problemet som du beskriver är ett känt fel hos Volvo som dem ofta åtgärdar med Goodwill. Testa att kontakta din återförsäljare och fråga om detta, dem borde kunna hjälpa dig.
Volvo V50 "Mr White"

Ja med den adra knoppen så, ja :)

På kylvätsketermometern ser man inte ba[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Om du tror att del är spridar fel, prova d&ar[…]

Felkod B5

Länken leder till en tråd starta[…]