Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pop
är det någon som har satt in ett opti flowfilter från bsr i sin bil?
blev det någon skillnad isådantfall?
tex i en turbo bil.
Användarvisningsbild
av RobbanS
pop skrev:är det någon som har satt in ett opti flowfilter från bsr i sin bil?
blev det någon skillnad isådantfall?
tex i en turbo bil.

uj uj uj, köp, jag har ett från Bsr, klar skillnad, blir riktigt gött ljud med :-DD

Bild
av whennebab
RobbanS:

Har du något kalluft intag eller suger den varm luft från motorrummet? Behövde du röra/flytta på motorstyrenhet som sitte i luftburken?

Mvh.
Användarvisningsbild
av tompathepilot
Jag har det i min 9-3 Aero, plåtskärmen var lätt att montera och vilket gött ljud det blir när man öppnar spjället. Inget att klaga på. Olja inte för mycket, det gillar inte lmm.
Användarvisningsbild
av RobbanS
whennebab skrev:RobbanS:

Har du något kalluft intag eller suger den varm luft från motorrummet? Behövde du röra/flytta på motorstyrenhet som sitte i luftburken?

Mvh.

Tja !

Det följer med ett luftintag som ersätter orginalet och som passar plåtburken som följer med,

Det finns plats för motorstyrenhet på den nya plåtburken, allt var mycket enkelt att montera, tog mig som är oerfaren ca 45 min att skruva bort orginal och montera dit nya..Det följer med svensk bruksanvisning med bilder på hur man monterar :-)-)

Mvh Robban
av Droopy
Effektmässigt ingen skilnad men ljudmässigt, stor skillnad. Gillar man att höra bröööööl när man stampar på gasen är detta melodin men det ger ingen ökat effekt.
Användarvisningsbild
av RobbanS
StefanN skrev:Ska ni köpa så ta det från ebay, halva priset minst på dom sportfilter som jag kollat på.

Det är Inte filtret som kostar ( bsr pris 195 kr ), utan det är allt annat modellanpassad som ingår som kostar, och det hittar du Inte på Ebay,

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]