Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Danniy
Hej Igen,
har en fråga till Äger en S 60 2002:a 140 hk :är det någon men än jag som har uppmärksammat vad dyrt det är att serva bilen här i Stockholm. Nästa service 6000 mil kommer att kosta 5369 kr på bilia och bara 4075 kr i Sandviken en jäkla skillnad bara 20 mil bort. Jag har testat båda ställena under mitt S 60 ägande och kan bara lovorda Gösta Samuelssons bil i Sandviken.

Kan man kanske komma ändå billigare undan någon annan stans så tar jag tacksamt emot tips. Vad har ni andra :idea: betalat ?

Finns det typ någon annan billig verkstad som kan fixa en sån här service så att man fortfarande får sin giltiga stämpel i serviceboken ?

;-) Danniy :shock:
Användarvisningsbild
av Brainy
Tycker ju att det låter lite dyrt även med 4000kr men jag vet inte vad de gör på 6000mila servicen heller.
De dåliga erfarenheter jag spytt galla över på det här forumet när det gäller servicar handlar just om Gösta Samuelsson Bil AB men i Gävle.
Lite ironiskt sagt men bara lite så har du ju där förklaringen på ditt däckslitage, de kör inte bilarna särkilt snällt mellan serviceverkstaden och parkeringen, jag hade blivit tokig om jag sett någon göra så med min bil.

Vanliga servicar sköter de säkerligen jättebra men några större och dyrare ingrepp vette tusan om jag skulle våga låta dem göra igen.
Sandviken kanske har en helt annan mentalitet men jag är tveksam.

Detta är inte menat att hindra någon från att använda ovan nämnda företag men iaf en hint att vara uppmärksam, kanske är det bara jag som haft otur och sen även råkat se saker som bara händer en gång.
/Anders
av Danniy
Vad jag vet så ingår det vanliga + att man byter också stiften och luftfiltret. Låter dyrt. Det är väldigt dyrt att serva dessa bilar det är därför jag vill hitta billigare men bra alternativ. /Danniy
Användarvisningsbild
av Loner
Träffade en snubbe från 08 land i vintras på busshållsplatsen utan för volvo här i östersund, han finansierade resan upp till fjällen iom att han servade bilen här istället för i stockholm. Dom ville ha 12000 för nått som "våra" killar tog 6000 för..

/L
Användarvisningsbild
av Sparkz
Brainded skrev:De dåliga erfarenheter jag spytt galla över på det här forumet när det gäller servicar handlar just om Gösta Samuelsson Bil AB men i Gävle.
/Anders
Men snälla... Du kan ju inte döma ut en firma i Sandviken bara för att den heter likdant som en annan firma i Gävle??? Tror knappast att Gösta själv ger order till alla anställda att köra som idioter på parkeringen... :lol:
Användarvisningsbild
av greeeken
De är inte så att du råkar ha AC:n igång?
Användarvisningsbild
av ziaal243
Min farsa lämnade in sin bil (V70) i bilia i vinsta/stockholm. Det är skyssta där och vi har inte fått en räkning dyrare än 3000 kr.
av Danniy
Det låtre billigt vad heter företaget i Vinsta ? Är du säker på att det var en 6000 mila service den är nämligen extra dyr eftersom man byter alla stift + luftfilet. 2500 kr kostade min förra 4000 mila service. Danniy :???:
Användarvisningsbild
av Mats
Danniy skrev:Det låtre billigt vad heter företaget i Vinsta ? Är du säker på att det var en 6000 mila service den är nämligen extra dyr eftersom man byter alla stift + luftfilet. 2500 kr kostade min förra 4000 mila service. Danniy :???:
Det är Bilia i Vinsta.
Användarvisningsbild
av henka35
Hej

Erikssonbil i Malmfälten (Kiruna och Gällivare) vill ha 3700 kr för 6000mila servicen på min V70n 2.4 170.
Det tycker jag är rätt så bra pris.

/Henrik

Njae inte precis det felet men jag har fått […]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Tackar 🥂🙏

TACK SÅ MYCKET! Som sagt, jag har aldrig ha[…]

Hej, Jag upplever samma problem som TS med min s4[…]