Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Brainy skrev:Idag dök det upp ett paket. Certifikat, penna och det blåa bakluckeemblemet. Får se om det passar på luckan trots att jag inte har motoremblemet kvar.
Klart det passar, men var på luckan hade du tänkt montera det (motoremblemet?) ?
av loyd
så ... har man polestarat min v70 2,4d- 10 175 hk manuell ( för en vbecka sen ) .... klart värt pengarna , fastän det på pappret ger en blygsam höjjning .....
har inte registreringsbesiktigat ÄN , men funderar doch på att faktiskt göra det .
för skojs skul kolalade jag blocket .... bilar , hela sverige , polestar .

resulterade då på 30 träffar , 20 på bilfirmor , 10 privata , utav dessa 30 var 1 ( EN ) registrerad med den nya effekten :shock: , inte många som verkar bry sig om att registreringsbesiktiga med effekthöjjningen :roll: .

dock har jag registrerat på Polestars hemsida / register .. snart dimper det la ner ett paket ?

Dock anser jag att det gammla emblemet såg snyggare ut än det blåa fyrkantiga .....
loyd skrev:Dock anser jag att det gammla emblemet såg snyggare ut än det blåa fyrkantiga .....
Min bil är svart metallic och jag tycker inte att det blåa märket blir snyggt på en svart bil.
Jag har varit i kontakt med Polestar i förhoppning om att kunna köpa ett svart märke som tidigare gick med i deras "Owners Kit".

Äldre märke:
Bild

Jag tror att detta kan bli snyggt som ersättning för 2,4D, på en i övrigt "emblemlös" svart bil.

Jag måste bara tillägga att jag gjorde en A2A-besiktning för att få med dem nya uppgifterna på papper.
Ringde upp besiktningen, bokade tid, åkte dit, parkerade bilen, lämnade över papperna, betalade.. Klart!
Användarvisningsbild
av Hanzon
-Famyliman, återkom gärna med besked om det gick att köpa ett svart Polestar emblem - jag har som du svart metallic och är av samma uppfattning att det blå inte blir snyggt.
av loyd
Familyman skrev:
loyd skrev:Dock anser jag att det gammla emblemet såg snyggare ut än det blåa fyrkantiga .....
Min bil är svart metallic och jag tycker inte att det blåa märket blir snyggt på en svart bil.
Jag har varit i kontakt med Polestar i förhoppning om att kunna köpa ett svart märke som tidigare gick med i deras "Owners Kit".

Äldre märke:
Bild

Jag tror att detta kan bli snyggt som ersättning för 2,4D, på en i övrigt "emblemlös" svart bil.

Jag måste bara tillägga att jag gjorde en A2A-besiktning för att få med dem nya uppgifterna på papper.
Ringde upp besiktningen, bokade tid, åkte dit, parkerade bilen, lämnade över papperna, betalade.. Klart!

det emblemet vill jag med ha ... det fyrkantiga blåa gillar inte jag riktigt :roll:

dessutom kör jag helt " naket" där bak ... så det gammla emblemet hadde nog kunnat passa där 2,4D var innan ?

Bild
av loyd
loyd skrev:jag ska in för A2A " begränsad typbesiktning " imorgon , kostnad 630 :- enligt telefoninsten på bilprovningens tidsbokning ...

lika bra att köra rubbet ......
gick på unfefär 5 minuter .... man fick lämna ifrån sig typintyget på ny effekt som man fått från volvo- personvagnar ( fick kopia ) , sen gick han ut och läste chassienummret innanför huven , i framrutan samt under höger passagerarstol ...
Gick in o skrev lite i datorn , sen va det klart ..

nu knappt ett dygn senare har den nya effekten inte hunnits bokförts än på :

https://www21.vv.se/fordonsfraga/

Kanske tar ett tag ? :roll:
Hanzon skrev:-Famyliman, återkom gärna med besked om det gick att köpa ett svart Polestar emblem - jag har som du svart metallic och är av samma uppfattning att det blå inte blir snyggt.
Jag har varit i kontakt med Polestar och detta var svaret jag fick:
Hej XXXXXXXXX,

Tack för att ni valde Polestar Performance!
Polestar har för tillfället endast den typ av emblem som du redan fått. Du får hålla koll på hemsidan för de kommer troligtvis nya artiklar under året.

Med vänlig hälsning

Magnus Skeppstedt
Polestar Performance
av loyd
Familyman skrev:
Hanzon skrev:-Famyliman, återkom gärna med besked om det gick att köpa ett svart Polestar emblem - jag har som du svart metallic och är av samma uppfattning att det blå inte blir snyggt.
Jag har varit i kontakt med Polestar och detta var svaret jag fick:
Hej XXXXXXXXX,

Tack för att ni valde Polestar Performance!
Polestar har för tillfället endast den typ av emblem som du redan fått. Du får hålla koll på hemsidan för de kommer troligtvis nya artiklar under året.

Med vänlig hälsning

Magnus Skeppstedt
Polestar Performance
precis samma för mig , de har inte kvar några av den äldre modellen .... jag hittade ett nytt av gammla för hundring på e-bay :D , så det pryder numera bagageluckan ... sa,t att belen är regisreringsbesiktigad med nya effekten samt en vecka efter det damp det ner nyttt regbevis med nya effekten
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
Transmissionsolja till M66

Hej, Frågan gäller en v70 2011, D3, ma[…]

När jag tänker efter så är de[…]

Dörrlås under vintern.

För två veckor sedan tvättade jag […]

Vet vilken givare du menar. Hade upp den för[…]