Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Nej jag var ute o knacka o kanske 20 min nyss, och de rubbades knappa 2 milimeter !! Jaha en sådan har jag tillgång till i skolan faktiskt :P Då fixar jag de imorn , ärligt nu flyter livet på massa nya delar imorn o massa mecka gu va livet är underbart :D
...och det är då man tar fram vinkelslipen! Men var försiktig så du inte kapar igenom och gör ett sår i själva kardanen. Jag ville behålla mitt dammskydd, så jag kapade lagret nästan vinkelrätt mot kardanen, men med så mycket vinkel att lagret med ett långt kapsnitt gick att dela. När du nästan är igenom kan du bända upp det sista för att undvika att skada kardanen. Funkade för mig och tog kanske en halvtimme jämfört med flera timmars knackförsök utan resultat.
Hmm.. hur lång kapar man då ? det var ju något man skulle vara försiktig med när man bankade för man skulle ha det sen :P någon som har en bild eller nå så man ser ungefär hur långt man vågar kapa ? :P
Volvo car UX

Har fått notis både via appen och i bi[…]

Hastihetsmätare.

Har samma problem… Ibland om jag dunkar ti[…]

Fönsterhiss ur funktion

Kolla kablarna först mellan dörren och […]

Fundering på fälgar XC60-2017

Tack för svar! man blir ju tokig i däck […]