Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av StringerBell
Brainy skrev:Snyggt! Men baksätet tycker jag du ska låta andra åka i ;-)
Faktiskt bara 4mm sämre än V50...

I övrigt tycker jag oanvändbara baksäten som återfinns i diverse sportbilar och cab'ar är fullständigt hjärnsläpp. Skippa helt, eller anpassa efter vuxna människor.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Tack alla som kommenterat.
Ja i baksätet åker jag faktiskt inte så ofta i.
Har gjort det en gång då min far fick provköra bilen.
Han kommenterade att växlarna satt precis som på hans traktor och han hade 6 växlar på den med. :twisted:

Har dock märkt en irriterande sak med bilen. Ibland går tvåan trögt att lägga i. Precis som att det tar stopp och sen när man lirkat lite så går den i utan problem.
Oftast fungerar det hur bra som helst men ibland uppkommer detta störande moment. Har ju 3 mån MRF-garanti på bilen så får hoppas detta täcker om det skulle vara nåt som behövs fixas.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Har gjort några små beställningar under veckan och fick sista paketet idag. :D

Bild

Nya skylthållare.
Nya regskyltar.
Några LED-lampor
Fick även två jagrullardekaler på köpet men med gamla loggan så får se om jag använder dem.
av Lövet
Tomas88 skrev:Har ju 3 mån MRF-garanti på bilen så får hoppas detta täcker om det skulle vara nåt som behövs fixas.
Du har 6 månaders reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Ge dig absolut inte om handlaren börjar mumla om "trafiksäkerhetsgaranti" som inte gäller detta. ALLT som uppstår inom 6 månader som inte är rena slitdelar ska åtgärdas kostnadsfritt av handlaren. Detta försöker många bilhandlare ljuga bort men du vinner alltid om du vänder dig till ARN.
Användarvisningsbild
av StringerBell
andreas_lofgren skrev:
Tomas88 skrev:Har ju 3 mån MRF-garanti på bilen så får hoppas detta täcker om det skulle vara nåt som behövs fixas.
Du har 6 månaders reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Ge dig absolut inte om handlaren börjar mumla om "trafiksäkerhetsgaranti" som inte gäller detta. ALLT som uppstår inom 6 månader som inte är rena slitdelar ska åtgärdas kostnadsfritt av handlaren. Detta försöker många bilhandlare ljuga bort men du vinner alltid om du vänder dig till ARN.
De skulle vara intressant att veta hur praxis ser ut för riktigt gamla bilar, eftersom en sträng tolkning av detta skulle det göra det omöjligt att handla med äldre bilar.
av Lövet
På riktigt gamla bilen får man förvänta sig ett skick i enlighet med prisnivån. Dock är ansvaret långt mycket större än vad bilhandel försöker få det till. De vägrar nästan alltid först men tar du det till ARN så vinner du.
Användarvisningsbild
av StringerBell
andreas_lofgren skrev:På riktigt gamla bilen får man förvänta sig ett skick i enlighet med prisnivån. Dock är ansvaret långt mycket större än vad bilhandel försöker få det till. De vägrar nästan alltid först men tar du det till ARN så vinner du.
Handlaren skall alltså ta ett större ansvar än tillverkaren gör? När bil passerat garantier och tidsramen för reklamation har ju tillverkaren avhändat sig varje ekonomiskt ansvar för fel som uppkommer. Men när handlaren har samma bil till försäljning re-aktiveras alltihop under sex månader efter försäljning?
Användarvisningsbild
av Tomas88
Men reklamationasrätt är väl inte samma sak som garanti?
Läste igenom garantipappret nu och där står även om konsumentköplagen som är 6 mån som du säger. Men då är det ju fel som funnits vid leverans. Men i vilket fall så har jag ändå 3 mån/500 mil garanti.
Dock är felet ganska otydligt eftersom det bara märks ibland.
av Lövet
Reklamationsrätt enligt lag överträffar garantier. Du kan aldrig som firma erbjudande en sämre garanti istället för reklamationsrätt.

Principen är att alla fel som upptäcks inom 6 månader ska anses vara ursprungliga. Bevisbördan ligger på firman att bevisa att felet inte fanns vid leverans.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Då känns det mycket lugnare, har t&au[…]

Dolda Vinkeln...

Jag svara mig själv här.... efter att ha[…]

Byta bromsok bak v50 d3 2012

Som rubriken lyder men min fundering är m&ari[…]

Hej, kul att jag hamnade i din tråd, inte […]