Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Guru
moffe skrev:Blir inte bra för dem som har redan draget installerat från fabrik.
Draget monteras inte i fabrik. Beställer du drag är det ÅF som monterar. Men jag fattar vad du menar...

Hur sitter hylsan fast, går det inte att plocka bort den utan att såga av hela röret?
av moffe
Att draget inte monteras i Fabrik, har du så rätt i. Vilket är lite skumt varför de inte skulle göra det. Anyways...

Den är svetsad under. Man kan se det lite i en av bilderna tidigare.
Man kan nog kanske får kapat av "hylsan" strax efter före svetsningen. Då kan man får några cm längre rör.
Då kanske man kommer till 100-120mm gissar jag. Så ett ändrör som är typ 120mm långt.

Korrigering... måttet för orginala röret är nog nåstan mellan 2-2.25" När jag försökte mäta det verkar det typ vara 53-55mm.
Användarvisningsbild
av Guru
moffe skrev:Att draget inte monteras i Fabrik, har du så rätt i. Vilket är lite skumt varför de inte skulle göra det. Anyways...
Skulle kunna förklara det inte görs men orkar inte skriva så långt... :D
av moffe
Sä här blev det nu till slut med nya ändrör.
Bild
Jag hoppas nu bara att den sitter fast där... på någotvis känns de inte alltför stabilt.
Hamnade använda mig av en adapter som gör själva hålet på ändröret mindre 63.5mm -> 54mm.
Tror jag får föra till någon verkstad och svetsa några punkter, just in case.
av pergrein
Det blev ju super snyggt :D Var har du köpt dom slutrören?

Mvh
Per
av pergrein
Okej, vet du vad den totala längden är på dom? Så anslutingen är på 63.5mm (2.5")?
Det var ju bra pris på dom. Kanske blir att köpa sån här senare när mina blir lite slitna i kromet.

Mvh
Per
Användarvisningsbild
av hållundan
Guru skrev:
moffe skrev:Att draget inte monteras i Fabrik, har du så rätt i. Vilket är lite skumt varför de inte skulle göra det. Anyways...
Skulle kunna förklara det inte görs men orkar inte skriva så långt... :D
Räcker väl med att skriva banans längd -> antal operationer -> tid -> tid är pengar. Typ. :)

@TS. Tjusigt jobbat!
Vi som beställt nya XC60

Ja, monterades av Volvo innan bilen överl[…]

Rimlig slutsats, du kan ju testa servoverkan om du[…]

Ja da, John. Har hatt problemer med at lyset for […]

En suv till som är värdelös inget k[…]