Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Soulman
Utmärkt beskrivning. Men gladast i världen skulle jag vara om nån vet en kabel att koppla in sig för permanent 12v i samma område för att lösa mitt eget problem :)
Användarvisningsbild
av smygaren
fredrikwt skrev:aha ok, och så köper man lämplig kabel och en 12v uttag i vilken biltillbehörsbutik som helst? och kopplar in sig?
Jepp, stämmer.
Vill man få det riktigt snyggt (som jag vill) så köper du Volvos orginal uttag, kostar dock 209kr.

/Smygaren
Användarvisningsbild
av Racetwin2
fredrikwt skrev:Jag kanske är trög, har läst även tråden som länkas, men jag fattar inte hur man får ström till ett uttag framför växelspaken, bakom konsolen. Där saknar jag verkligen ett... Kan nån förklara bättre? ?:-/
Här har du min installation med lite mer detaljerade bilder, se längst ned på sida ett. Om du klickar på bilden så får du upp en stor bild. Jag har valt att ha mitt uttag löst då jag byter bil varannat år och inte kan göra åverkan på bilen i form av att borra hål i panelerna etc.

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... ontera+GPS
av qwerty
Lyfter tråden med en fråga om extra uttag för 12v.

Vet någon om det finns plats för att montera ett uttag med 12v bredvid AUXporten inne i förvaringsfacket under armstödet?
Tänkte köpa ett originaluttag för bagaget och montera bredvid AUXén om utrymme finns bakom/under plasten.

Har en blåtandsmottagre i AUX som laddas via 12v men vill inte ha locket för mugghållaren öppet när laddkabeln sitter i och få en sladd som ligger lös, tänkte då på ett extra uttag bredvid AUXporten ist.

I detta fack om det finns plats på andra sidan sas.

Bild

edit, la till bild.

Är det bara att såga där dosans tv[…]

Det är ju en gammal sanning att man inte ska […]

Kan du klippa loss en provbit på något[…]

Fick du nån koll på detta? Jag har n[…]