Camel skrev:Familyman skrev:Någon som har ett hagelgevär till salu....? :evil: :evil: :evil:
Jag har många gånger undrat vad som händer om man någon gång skulle få chansen att ta dessa idioter som håller på med meningslösa saker på bar gärning. Man blir lite mörkrädd att tänka på vad som kan hända. Utgången kan ju bli hur som helst i en konfrontation. Livet kan förändras snabbt...
Angående konfrontation, så har jag idag varit i kontakt med polis samt försäkringsbolag.
På frågan om vad jag kan göra, var svaret hos polisen -
Ingenting. Fallet läggs ner innan det ens har tagits upp.
Men vad
får jag själv göra för att om möjligt freda min egendom om jag kommer på dem vid bilen? -
Ingenting.
Jag fick tydligen slå alt. sparka(bruka våld) för att stoppa direkt åverkan, men detta får inte ske om förövaren har ansiktet vänt ifrån mig.
[ironi]Man får alltså gå ut och säga -
Fortsätt du att bryta, men vänligen vänd ansiktet mot mig samtidigt... [/ironi]
Man känner sig så förbannat hjälplös inför framtida "påhälsningar". Skall man bara sucka och öppna plånboken varje gång?
Ilskan inom en vurmar starkt för att själv "lösa det internt"...
- Balaclava (99kr)
- Teleskopbatong 26" 66cm (880kr)
- Bodyguard Knock Out, försvarsspray (209kr)
Tur är kanske att självbevarelsedriften och förnuftet säger nå't helt annat. :???:
2444ever skrev:Va??? Någon smaskade en dörr i sidan på min bil (surprise surprise ingen lapp med tfnnummer), rejäl buckla o lackskador, 3000 i självrisk. Ringde runt o kollade lite, hittade inget billigare, möjligen några 100lappar. 1000, försäkringsbolag?
Det är alldeles korrekt som s6025t skriver. Volvia med Trygghetspaket(samt att jag har PV-garanti till 2013)