Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av DjBolle
Hej Har en v70 -02 140häst 29000 mil BiFuel med ett ovanligt fel enligt Volvoverkstaden. Kör 40-50 mil i tjänst varje dag o varje dag börjar problemfri, men efter cirka 10 mil (ibland mindre på senare tid) slutar luften att strömma fr spjällen i kupén. Fläkten funkar i samtliga lägen o man hör hur luften verkligen vill komma ut men fastnar någonstans innanför instrumentpanelen (verkar det som). Alla spjällhus verkar igensatta resten av den dagen. För att åter morgonen efter fungera igen som vanligt i cirka 10 mil. Någon som har något tips innan jag lämnar in bilen o byter för mycket (där tusenpengarna rullar fort) Tack på förhand //Björne
Användarvisningsbild
av Loner
*rensat*

/L
Användarvisningsbild
av CarMan
din verksta är för insnöad på fel koder, be dom kolla evaparator tempraturen!!!
du har fel på tempgivaren till evaparatorn.

nästa gång du får fram fenomenet kan du öppna motorhuven & kolla på rörna som ligger horisontelt på torpedväggen.
är dom helt frostiga/isiga så har jag rätt!!!
av DjBolle
Hej CarMan, tackar för tipset och det stämmer säkert. Fick idag reda på att något fryser igen (jag e inte duktig på vad sakerna heter där under motorhuven) och sätter igen spjällen. Tempgivare pratades det om och det läckte lite vid några rör, troligtvis dom du pratar om. Var även lite småblött inne bakom handskfacket i det där filtret.. Då återstår bara att se vad kalaset kostar.. Återkommer med mer info den 30 okt! Tackar
Användarvisningsbild
av CarMan
ttempgivaren kostar väll 200-300 :- & bytet lika mycke

Då förstår jag. Det kan vara v&au[…]

Du kan vrida lite gran och dra samtidigt, misst&[…]

Vilket pill, då har du att göra. :-) […]

Hjälp! Får felkod P030300 med den enkla[…]