Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Igår när man som vanligt satt på arbetstid och kolla runt på blocket så kom det in en röd V70 2,5ft r-design kl. 14:30. Säljaren var Upplands motor.

Specen såg ungefär ut som följer

Röd
Automat
Herrgårdspaket 2
Teknikpaket
Rti
Keyless
Sollucka
7200 mil
Uttagen 2010-12-28

Priset de begärde var 179 000 kr

Var själv på väg vid 17:30 tiden för att eventuellt köpa bilen ifråga om den var ok. Men tyvärr självklart redan såld.

Nu till själva frågan står dessa bilar verkligen så här lågt'? Vet hur prisläget ser ut på blocket men frågan är om de då blir sålda?? Eller så var de någon som fick sig ett bra pris på bilen ifråga.

Mvh

Robert
Jag råkade själv för en liknade annons när jag letade bil, ett lågt pris hos en märkeshandlare och bilen var redan såld när jag ringde. Efter lite pratande med bilhandlaren visade det sig att det var en som köpt ut sin tjänstebil så bilen var i verkligheten redan såld när annonsen kom ut på blocket. Troligtvis är det väl en metod för att sälja en tjänstebil ”för billigt” utan att få problem med skattemyndigheterna.
Mwi skrev:Jag råkade själv för en liknade annons när jag letade bil, ett lågt pris hos en märkeshandlare och bilen var redan såld när jag ringde. Efter lite pratande med bilhandlaren visade det sig att det var en som köpt ut sin tjänstebil så bilen var i verkligheten redan såld när annonsen kom ut på blocket. Troligtvis är det väl en metod för att sälja en tjänstebil ”för billigt” utan att få problem med skattemyndigheterna.
Det är absolut sånt fusk det är fråga om, helt sjukt att handlarna bistår med sådana bedrägeritjänster. Normalt pris hade väl iallafall närmat sig 250 för en sådan bil ovan?

/Martin
Bedrägeri??? Hur kan det bli det? Köper man ut en bil från firman så ska man betala lika mkt som en handlare skulle betala i inbyte. Blocketannonser eller säljesannonser spelar ju ingen som helst roll för skattemyndigheten.

2 år gammal bil för 180 är ju inte direkt omöjligt, kostade de inte typ 290 nya!
Enzo skrev:Bedrägeri??? Hur kan det bli det? Köper man ut en bil från firman så ska man betala lika mkt som en handlare skulle betala i inbyte. Blocketannonser eller säljesannonser spelar ju ingen som helst roll för skattemyndigheten.

2 år gammal bil för 180 är ju inte direkt omöjligt, kostade de inte typ 290 nya!
Man skall betala marknadsvärde om det inte skall anses som en förmån.

/Martin
Det är nog som Mwi skriver, att det fanns en kund på bilen från början. Och högst troligt är det frågan om en leasingbil som köps ut av leasetagaren/tjänstebilsföraren.
Enzo skrev:Bedrägeri??? Hur kan det bli det? Köper man ut en bil från firman så ska man betala lika mkt som en handlare skulle betala i inbyte. Blocketannonser eller säljesannonser spelar ju ingen som helst roll för skattemyndigheten.

Den kostade inte 299':- med den utrustningen.. utan snarare 380'.. tyvärr :)
Grundpriset för 2,5FT R-design var ca 299.000 ett tag. Min bil kostade 317.000 kr netto när den var ny med spec enl. nedan så bilen i annonsen bör ha varit lite dyrare när den var ny.

Volvo V70 II 2,5FT R-Design Limited Flexifuel MY11 man. 6-vxl
Titanium grå Metallic 455
BLIS: Kamera f död vinkel
Borttag av toppfartsspärr
Fuktsensor
Hörlursuttag bak
Inbacksp autavbl. kompass
Mörkt tonade rutor 5 st
Nivåsensor till larmet
Nyckelavst. kr-kudde pass
Sub woofer bak
Eluttag 12v bak
Laminerat glas runt om
Ljudanl: High Performance
Elfällbara nackskydd bak
Elinfällbara backspeglar
Eluppvärmda spolarmunst.
El. barnsäkerhetslås
Råkade ut för samma sak i somras innan jag köpte T6an, hittade en D5 awd 2011 som gått 1500 mil till ett ganska osannolikt pris hos samma kedja av volvohandlare som hemma. Slängde mig på luren och fick såklart höra att den var såld och hade gått direkt. Jag hade dock kvar regnumret och slog det några gånger under semestern. Registreringen såg likadan ut. När jag kom hem frågade jag "min" säljare här hemma och fick då höra att det där var en tjänstebil som skulle ut och säkert köpts av någon på företaget till ett pris ca 50k under normalt begärt pris.
MartinS skrev:

Man skall betala marknadsvärde om det inte skall anses som en förmån.

/Martin

Tja, jag har köpt ut två bilar själv och efter samtal med skattemyndigheten så var det intyg från en handlare om vad de skulle ge i inköp för en sådan som gällde, så jag fick mycket riktigt såna intyg av en Volvohandlare. Sedan får man så klart betala mindre, men då betalar förmånsskatt på mellanskillnaden.
Motorn tappar kraft och dör.

Ja motorlampan har tänds några gå[…]

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]