Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av joelkf
Tjenare igen,

har försökt söka igenom forumet efter trådar på ämnet men hittar inte riktigt den hjälp jag söker. Frågan är rätt enkel: vet nån här om det finns en s.k. MAP-sensor i min bil? Jag har sökt mig harmynt men hittar ännu ingen men skulle inte bli förvånad om sen finns rakt under näsan på mig. Så, finns den och i såfall var sitter den?

Tack på förhand
av joelkf
Hallå igen,
man är ju lite novis så nu efter ett antal timmars sökande så inser jag ju nu att min bil saknar MAP-sensor. Det är en 200hk, 2,4t med Luftmassemätare - alltså ingen MAP-sensor. För visst har jag fattat det hela rätt då?

Överhuvudtaget blir jag lite konfys över motorn i min bil just nu. Det är ju en V70n XC av modellår 2001, tillverkad 2000-12. När jag slår in regnumret på tex laga.se så står där att det är en XC70 II 2,4t och att tex MAP-sensor finns till denna bil. Omvänt finns bara LMM att köpa på skruvat.se. Är det så att det var nån skarv i bilproduktionen, från V70XC till XC70 där vissa bilar hade de då nya karosserna och interiören men samma motor som tidigare? Nån med mer insikt i ämnet får gärna reda ut det hela.

Med vänlig hälsning, Joel
Utrustning XC60 MY22-25 - Köpråd

För att sammanfatta vilka saker som nä[…]

Relä bränslepump

Kollat säkringar? Säkring 9 i elcentrale[…]

Transmissionsolja till M66

Jag tänker att den bör stå horison[…]

Min Busy Forks eller BuZy FourX Då blir de[…]