Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Snacksalig
Thella skrev:
Funkar den med iPhone? Är ju glashölje...

Om så hur pass hårt sitter telefonen? Ingen risk att den ramlar?
Iphone har väl bara glasframsida, och i övrigt är den väl i plast som min Samsung Galaxy?
En liten svart tunn platta av metall bifogas magneten. Den är självhäftande och sätts på baksidan av telefonen.

Nej, det är ingen risk att telefonen ramlar ned, den sitter jättebra även vid forcerad körning eller på skumpiga grusvägar. Min telefon har aldrig ramlat ned från denna hållare.
av Thella
Snacksalig skrev:
Thella skrev:
Funkar den med iPhone? Är ju glashölje...

Om så hur pass hårt sitter telefonen? Ingen risk att den ramlar?
Iphone har väl bara glasframsida, och i övrigt är den väl i plast som min Samsung Galaxy?
En liten svart tunn platta av metall bifogas magneten. Den är självhäftande och sätts på baksidan av telefonen.

Nej, det är ingen risk att telefonen ramlar ned, den sitter jättebra även vid forcerad körning eller på skumpiga grusvägar. Min telefon har aldrig ramlat ned från denna hållare.
Nej iPhone består av glas, baksidan inkluderad. Fäster man något på telefonen? Som sitter där hela tiden?
Användarvisningsbild
av Snacksalig
Thella skrev:
Nej iPhone består av glas, baksidan inkluderad. Fäster man något på telefonen? Som sitter där hela tiden?
Ja, så har jag gjort i a f.
Men man kan ju också investera i en baksida av metall. Finns till Samsung Galaxy, även om jag inte brytt mig - kan lika gärna ha en liten metallplatta på baksidan.

Jag visste inte att även baksidan är i glas - verkar opraktiskt.
Men en snabbsökning på internet visar att även den går att byta till en i metall, om man är allergisk mot att använda den lilla plattan.
http://iphonepyssel.se/uncategorized/by ... l-nyheter/
Användarvisningsbild
av torwald
Jag tänkte att jag skulle köpa den fjäderbeöaste hållaren från Clas Ohlson som det tipsades om, nackdelen med den är att man inte kan använda den med skal samt att den bara går att använda till iPhone. Så jag tänkte tipsa om denna hållare som är ruskigt bra. (åtminstone för iPhone). Det ser inte mkt ut för värden då den inte har steglös justering, men faktum är att justeringarna passar perfekt. Utan skal är mitten läget klockrent och med skal (alla skal jag har) flyttar man bara ut ett läge. Den sitter riktigt stabilt!

Jag kompletterade även med denna kombinerade ladd/USB- och auxkabel.
Användarvisningsbild
av Snacksalig
Petzzon skrev:Använder lite olika men oftast ligger den i jackfickan men även mugghållaren passar perfekt till min Iphone :D :D :D
Är det inte svårt att se skärmen, när den ligge i fickan eller mugghållaren?!?
av Petzzon
Snacksalig skrev:
Petzzon skrev:Använder lite olika men oftast ligger den i jackfickan men även mugghållaren passar perfekt till min Iphone :D :D :D
Är det inte svårt att se skärmen, när den ligge i fickan eller mugghållaren?!?
Jo det är det ju helt klart, men jag har inget behov av det.
Användarvisningsbild
av apersson850
Jag gör likadant. I med laddsladd och ner med telefonen någonstans i mittkonsolen. Inte kan jag se telefonen där, men det behövs ju inte heller. Ska jag ringa gör jag ju det via Sensus.
av lobbysleeper
Med ett gummiskal (eller liknande) på telefonen så den inte blir så hal, så kan jag ha den på överkanten av mittkonsollen, framför luftgallrena enligt photoshoppade bilden nedan.
I kombination med att laddsladden (ej apple orginal utan en aningens kraftigare och lite styvare svart variant) kläms in i 5mm springan uppe till höger mellan mittkonsoll och instrumentbrädan, så står telefonen stadigt hela resan och man kan se navigator-appen
Funderade i början på ett fäste, men tycker detta fungerar utmärkt och jag slipper montera nåt fäste :-)-)
Bild
av blådåren
My12/V70 tycks ha en del problem med just iphone och telefonen monterad på hållare vid luftgallret.
Detta gäller bilar med bluetooth-handsfree.
Brukar bli problem med att telefonen tappar upp-kopplingen mot bilen.

Det verkar som problemet uppstått då bluetooth-enheten i bilen inte längre är en extern enhet utan numera är integrerad i hu/cd-läsaren.
Misstänker att det löses med en software i bilen där enhetens uteffekt minskas..

Det lustiga är att det enbart gäller just iphone ??.

Du säger att du kör Tesla men samtidig[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ok tack för hjälpen så här l&[…]

Felkod B5

Jag har inte läst eller hört om nå[…]

Luftkudde domkraft

Stämmer,finns olika varianter.vilken är […]