Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
Att T4 ser roligare ut än 1,6T är väl för att många minns T4 som en snabb bil och kanske T5 smittat av sig lite...
D3 låter t ex inte så snabbt, tycker jag.
Kul att D4 får 177 hk också och att även D3 får 5-cyl trots bara 136 hk.
När BMW snart slutat med 6:or i normala bilar och Audi väl snart gör det också (mig veterligen är de enda som en köpt nya A6 som 2,8 bensin utan turbo diplomater, solidblå utan xenon...) så är det en fördel att Volvo åtminstone erbjuder en 5-cyl. Och den kommer säkert under 119 gram i någon version snart! (dock knappast med AWD och aut på 100 år cirka...).
PH
Användarvisningsbild
av VolvoB20
perhall skrev:så är det en fördel att Volvo åtminstone erbjuder en 5-cyl. PH
Volvo har ju aviserat att 5-cyl ska skrotas nästa år,,,,,,, som en del av downsizingen.
av perhall
VolvoB20 skrev:
perhall skrev:så är det en fördel att Volvo åtminstone erbjuder en 5-cyl. PH
Volvo har ju aviserat att 5-cyl ska skrotas nästa år,,,,,,, som en del av downsizingen.
Det har de sagt för något år sedan eller också senare... men samtidigt har ju nya V40 helt oväntat och i strid mot allt annat som händer i branschen just nu en massa 5-cylindriga motorer som dessutom är klart snåla... /PH
av Enzo
pergrein skrev:Då är det bekräftat!!! D3:an kommer i awd och kommer att heta D4 istället. Det kommer en diesel på 136hk som kommer att heta D3. AWD kommer endast som automat och prispåslaget blir 20000kr för awd och 17900kr för automaten (som vanligt) i V70. S/V60 kommer AWD endast som automat men priset blir bara 24900kr för AWD & Automat.

Bilarna ska troligen börja gå att speca till veckan...

Mvh
Per
310 tusen
+ 20000 AWD
+ 17900 Automat
= 347900

D5 AWD: 382900 inkl Kinetic 15000, dvs 367900

Diff 20000, ska bli intressant att se om det verkligen gör den stora skillnaden i försäljning. Men visst, alla tar kanske inte Kinetic och då är ju skillnaden lite större.

Ska bli kul att se om alla som efterlyst denna nu kommer till skott och beställer.
Användarvisningsbild
av gooose
Varför tror man att dom som Vill ha AWD inte kan växla Varför denna automat tvång det går att köra manuellt och många vill detta av många anledningar

//Goose
av perhall
Enzo skrev:
pergrein skrev:Då är det bekräftat!!! D3:an kommer i awd och kommer att heta D4 istället. Det kommer en diesel på 136hk som kommer att heta D3. AWD kommer endast som automat och prispåslaget blir 20000kr för awd och 17900kr för automaten (som vanligt) i V70. S/V60 kommer AWD endast som automat men priset blir bara 24900kr för AWD & Automat.

Bilarna ska troligen börja gå att speca till veckan...

Mvh
Per
310 tusen
+ 20000 AWD
+ 17900 Automat
= 347900

D5 AWD: 382900 inkl Kinetic 15000, dvs 367900

Diff 20000, ska bli intressant att se om det verkligen gör den stora skillnaden i försäljning. Men visst, alla tar kanske inte Kinetic och då är ju skillnaden lite större.

Ska bli kul att se om alla som efterlyst denna nu kommer till skott och beställer.

Intressant att det skiljer så lite. Men jag tror inte att någon vill köpa en D3 AWD aut utan Kinetic. Man ser sällan bilar utan, dvs. BAS men för ett tag sen såg jag en på Sturup: plastratt, ingen farthållare, enkel klädsel etc. Är man så desperat för att spara 15000 (10 000 brukar Kinetic kosta på kampanj...) bör man kanske köpa en Passat.../PH
av Enzo
Ja jag tror ju som sagt att är man ändå uppe på närmare 400 papp, vilket de flesta bilar lär hamna på, för jag tror i ärlighetens namn de flesta lägger på minst Momentum om inte Summum, plus metallic, kanske drag, lite fetare stereo och sånt. Då tror jag att 5% till, varav man säkerligen har igen hälften när man säljer, för en D5 med över 50 hästar till. Nej jag ser inte hur D3 AWD automat ska bli sån storsäljare, inte om man provkör D5 samtidigt.

Men, detta får ju tiden utvisa, som nån sa, det kanske blir kampanjer, men vi har ju bara ordinarie pris att luta oss på just nu för diskussionerna så ...
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]