Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av petkas
Hur många av er som har valt volvo on call tänker fortsätta att prenumerera tjänsten efter det att den två/tre års långa kostnadsfria prenumeration har gått ut,själv har jag ett år kvar av tjänsten o vet inte riktigt hur ska jag göra i fortsättningen.
av irie
Jag kommer att fortsätta...kan inte vara utan möjligheten att starta värmaren (att man dessutom har hjälpen vid en eventuell olycka är bara bonus).
Användarvisningsbild
av petkas
TasselT skrev:Ingen som har en prisuppgift på vad en förlängning av VOC kommer att kosta per månad ?

/ TT
det senaste som jag luskade fram att det skulle kosta 60kr/mån efter de två fria åren.
av danli
petkas skrev:
TasselT skrev:Ingen som har en prisuppgift på vad en förlängning av VOC kommer att kosta per månad ?

/ TT
det senaste som jag luskade fram att det skulle kosta 60kr/mån efter de två fria åren.
Det är vad tjänsten kostade på den tidigare VOC tjänsten.
Den nya skulle bli dyrare sas det, när jag frågade handlaren förra sommaren hade de hört 150kr/mån.
av Raymond
120,- pr. månad har jeg hørt rykten om. ALT for dyrt synes jeg. Maks villig til å betale 50,- månaden. Den eneste funksjonen på VOC jeg bruker, er fjernstart av dieselvarmeren.
Användarvisningsbild
av Perra83
Vad skiljer på de olika tjänsterna från år till år?

VOC till C30 -12 har inte alls samma möjligheter som till V60 -12. Ex. bränslenivå i tanken syns men inte snittförbrukning el sträcka till tom tank mm.
Användarvisningsbild
av apersson850
Någonstans finns det en bruksanvisning till Volvo On Call som anger vilka funktioner som inte stöds i olika modeller. Minns inte var den är nu, men det var nog på Volvocars.se, tror jag.
Användarvisningsbild
av petkas
Nu har jag haft kontakt med min volvo handlare o han hade precis fått dom nya prislisterna,årsmodell 11b 750kr/år,årsmodell 12 och framåt 1200kr/år.
Vi som beställt EX90

Talade med min handlare i dag, ny SW release p&[…]

Akut AC problem

Köpte bilen, V40 D3 -13, i jan på bilfi[…]

Farthållare 945

Hej på er alla. Jag är stolt nybliven &[…]

För allt vad jag begriper är det å[…]