Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kamilenski
llesrof skrev:Hmmmmm... det är väl IR-ögat för fjärrkontrollen tror jag.
Ser ut så. Men någon fjärr har jag inte... Men knappar i ratten har jag. Ska den vara till baksättet?
Användarvisningsbild
av Vojje
Jag märker att du fortfarande inte har lärt dig att ställa in radiokanalerna och får lyssna på "ettan", precis som jag.
Men man blir i alla fall allmänbildad :D .
av T-rex
Vad jag läst så är det en sensor som känner av ljust /mörkt för dimmning av belysningen i radion (kanske inte bara radion). Men kan ju ha fel 8)
av kamilenski
Vojje skrev:Jag märker att du fortfarande inte har lärt dig att ställa in radiokanalerna och får lyssna på "ettan", precis som jag.
Men man blir i alla fall allmänbildad :D .
Hehe. Ibland lyssnar jag på P4 Malmöhus. Men ingen musik. Ledsen om jag gör dig besviken. :lol:
Användarvisningsbild
av Vojje
kamilenski skrev: Ibland lyssnar jag på P4 Malmöhus. Men ingen musik. Ledsen om jag gör dig besviken. :lol:
Får väl prova att ratta in den kanalen i någon av de andra bilarna och se efter om jag fattar vad de pratar om :D .
Användarvisningsbild
av wissel
T-rex skrev:Vad jag läst så är det en sensor som känner av ljust /mörkt för dimmning av belysningen i radion (kanske inte bara radion). Men kan ju ha fel 8)
Nej den är inte för dimningen, den sitter längre ner och är aningen mindre.
Den som är på fotot funkar på Radiodelen,
den fjärren som jag hade till min RTI såg annorlunda ut.
av kamilenski
Är det verkligen ingen som vet till 100%?

Vad är ni för Volvoägare ? :mrgreen: :shock: :wink:
Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än Volv[…]

Gjort lackrengöring mm så nu är de[…]