putte62 skrev:Skall bara klotsar bytas rekommenderar jag att endast ta bort glidpinnarna och passa på att rengöra dessa. De kan ibland ha gummibeläggning som verkar vulkad på glidytan vet inte vad detta beror på. Använde till slut rakblad och svinto för att få dem rena. Är det någon som vet något annat sätt att få dem rena och om man skall använda något fett vid montering (och i så fall vilket, för att inte kemiskt skada gummit)?
jag hade på vanligt hedligt hjullagerfett idag på min i alla fall. Hjullagerfett lär ju inte skada gummi för då lär packboxarna i hjullagren inte hålla så länge ;)
Jag hade inte något vulkat gummi på mina, bara torkade av dem och smorde in dem igen.
Säkerhetstramset skulle möjligen vara att man bara ska använda bultarna en gång ( i vart fall på bilen ), men har man en bra hylsa och inte skadar sexkanten kan man väl fuska, på en söndag. De problem man får om man drar skallen rund vill jag knappt tänka på.
Är de bara för skallens skull så är de väl skitsamma... Man runddrar ju inte en 13mm skalle bara sådär ;) Dom ska ju knappast sträckdras så det är någon risk för att de går av eller så... Jag stoppade i alla fall tillbaka mina med loctite , och de såg ut att ha varit urtagna förut också.
Synd bara att det dimpade ner ett lager snö, lagom när jag hade tänkt sätta på mina nya fina 18 tummare ;)